עשרים ושתיים שנים חלפו מאז יצאה האיבו הראשונה את שערי מיצובישי, ובסוף השנה הנוכחית זה ייגמר. היכולות הגבוהות של רפליקת הראלי מבית מיצובישי יחד עם עימות תמידי מול יריבתה המיתולוגית (סובארו אימפרזה STi), דאגו שלא ישעמם לנו. ואם היה חסר, מעת לעת בישרה לנו מיצובישי על יציאת דגם חדש, או סתם איזו גרסה במהדורה מוגבלת. עכשיו נודע - מיצובישי הולכת להפסיק את ייצור האיבו.
 
 
 
עד היום נמסרו ברחבי העולם לא פחות מ-154 אלף יחידות של רפליקת הראלי המוגדשת וכפולת ההנעה. אמנם הטכנולוגיה שודרגה, גם המכאנית וגם העזרים אלקטרוניים, אך המתכון נשאר אותו מתכון מאז 1992, עת הוצגה האיבו לראשונה: מנוע בנפח שני ליטר, הנעזר במגדש טורבו, מרכב סדאן בגודל קומפקטי והנעה כפולה.
 
תם עידן – לא תהיה איבו חדשה
צילום: מנהל 
היו זמנים בהם מכוניות מיצובישי ריחפו באוויר
 
ייבוא סדיר לארצנו החל עם הדור השמיני, כאשר הדור העשירי, האחרון, שווק בארצנו רק לתקופה קצרה וירד בעקבות ביקוש נמוך עת המחירים נסקו מעלה. המנוע המוגדש הציע 295 כ"ב באיבו X, ותאוצה מעמידה למאה קילומטרים ארכה 5.7 שניות עם התיבה הרובוטית. כן, תיבת ההילוכים הייתה אוטומטית-רובוטית כפולת מצמד (אבל הייתה ידנית כאופציה), שהעבירה את הכוח, כנאמר, לכל ארבעת הגלגלים.
 
תם עידן – לא תהיה איבו חדשה
צילום: מנהל 
ייצור האיבו X ייפסק עד לסוף השנה
 
לראשונה מזה יותר משני עשורים, מיצובישי תהא ללא דגם ספורטיבי בהיצע. כרגע נרמז שנשקלת האפשרות להציג בעתיד דגם ספורטיבי אחר, אך כזה שישתמש ביחידת כוח ירוקה. מערכת ההנעה תשלב בין מנוע בנזין למנוע חשמלי, אך כרגע עוד מוקדם כדי לקבוע אם כזה דגם יראה אור. וזה לא מפתיע אף אחד לאור הכיוון אליו מושכת מיצובישי בשנים האחרונות. זהו, תם עידן – מיצובישי לנסר איבו לא עוד.