תחת הסיסמא "שברולט עוברת לטורבו", הציגה שברולט מקבוצת UMI את קולקציית 2014 המחודשת שלה, המבצעת מעבר למנועים מוגדשים, ובייחוד ליחידת ה-1.4 ליטר טורבו, 140 כ"ס, שמשודכת לתיבת שישה הילוכים. על רוב החידושים כבר סיפרנו, אבל הכוונה במהלך המרוכז, שנרקם על ידי היבואן, היא ליצור שינוי בדימוי של שברולט.
 
 
"היום הלקוח מבין שטורבו זה שילוב בין ביצועים לחיסכון", הסבירה גלית עיני, סמנכ"לית השיווק של UMI, "אנחנו צריכים לטפל תדמיתית באתגר המרכזי של שברולט והוא תצרוכת הדלק. שברולט מקושרת כמותג אמריקני לצריכת דלק גבוהה, וכעת היא עוברת לטורבו, ולמעשה לדור הבא של המנועים. רוב היבואנים בארץ עוד לא ביצעו את המעבר הזה".
 
משנים כיוון
דגמי הטורבו החדשים הם: הסוניק RS במחיר 110,000 שקלים, והטראקס (142,000 שקלים). אליהם הצטרפו בתקופה האחרונה גם האורלנדו ששווק עד כה בגרסת דיזל, ויעלה החל מ-157,000 שקלים בגרסה הבסיסית (162,000 ₪ למאובזרת). אחד החידושים החשובים במבחר היא הקרוז 1.4 טורבו, שביקרה בארצנו בעבר עם תג מחיר יקר מדי. "הקרוז עברה לא מעט חבלי לידה קשים", מסביר אור קליין  – מנהל אגף השיווק, "אבל לשמחתנו, הגרסה החדשה מטפלת בעקב אכילס שהיה לה בתחום יחידות הכוח. עם שילוב מנוע הטורבו אנחנו מאמינים שיש לנו מוצר בשל".
 
שברולט עוברת לטורבו
צילום: רונן טופלברג 
שברולט קרוז. מרגישה בוגרת ונעימה יותר
 
חשיבות גרסת הטורבו שונה מהותית מבעבר, שכן היא תחליף את גרסאות ה-1.6 וה-1.8 שנמכרו עד כה. מכאן גם מגיע המחיר האגרסיבי – 125,000 שקלים לגרסה הרגילה ו-128,000 למצוידת, שהינה מאובזרת מבעבר וכוללת גם בקרת אקלים (גרסאות החמש דלתות). בזכות מחיר זה, מאמינים בשברולט, יכולה הקרוז לחזור לשלישיה הפותחת בקטגוריה. במהלך הקיץ תגיע גם הקרוז סטיישן עם מנוע זה, והיבואן מקווה שגם איתה הוא יוכל לשמור על מחיר תחרותי (כרגע היא מעט יקרה יותר).

ויש גם מאליבו
הקינוח ל-2014, היא כמובן המאליבו המחודשת, שהינה יוצאת הדופן בחבורה. זו כבר מצוידת במנוע 2.0 ליטר מוגדש שמייצר 259 כ"ס, ועימו, היא המכונית החזקה בתחום המשפחתיות הגדולות. יבוא סדיר של הגרסה המחודשת התעכב זמן רב אבל בקרוב יחלו המשלוחים לזרום ארצה. ליבואן תקוות גדולות מהמכונית שמגיעה ברמת אבזור עשירה ועם תג מחיר של 176,000 שקלים. לפחות כרגע אין כוונה להביא גרסה מוזלת וחלשה יותר של המכונית, אבל הנושא נמצא בבדיקות.
 
 
שברולט עוברת לטורבו
צילום: רונן טופלברג 
המכונית החזקה בתחום המשפחתיות הגדולות
 
טעימות
במסגרת האירוע התאפשר לנו לטעום קלות מהמכוניות החדשות של המותג. את הטראקס, והסוניק RS אנחנו כבר מכירים, ואין ספק שהקרוז, בשדרוג המי יודע כמה, מרגישה בוגרת ונעימה מבעבר. השינוי באורלנדו מהותי יותר כי הוא הופך את המיניוואן לנגיש בהרבה עבור קהל היעד העיקרי, וגם אם הגרסה החדשה מרגישה פחות חזקה מלוגמת הסולר (שעדיין מוצעת), מנוע הבנזין עושה את העבודה. המנוע אינו רועש אם לא מאמצים אותו, ולא מתקשה לייצר ביצועים נאותים. התחושות הראשוניות מסביבת הנהג טובות מבעבר.
 
המכונית המעניינת ביותר שהגיעה למפגש – המאליבו החזקה, שמגיעה ל-249 קמ"ש מרביים ומאיצה למאה ב-6.3 ש'. התחושות הראשוניות מהמכונית הגדולה, ששואבת מאפייני עיצוב מהקאמרו, מעניינות. לחיצה על המצערת, בייחוד אם ניתקתם את בקרת היציבות (קצת קשה לצמיגים הקדמיים להתמודד עם כל הכוח והבקרה החונקת), חושפת כי מדובר במכונית מאוד זריזה. מי שתכנן את האפשרות לתפעול ידני, שמעט נחוצה ברכב כה חזק, לא ממש חשב שתרצו לנסות זאת, וגם התיבה עלולה להשתהות בהעברות בניסיונה להבין את הנהג.
 
שברולט עוברת לטורבו
צילום: רונן טופלברג 
גם אם היא מרגישה מהודקת ואוחזת מהצפוי, נראה שלאופיה עדיין סממנים אמריקניים
 
אולם, כל זה לא פוגע בתחושה המאוד נמרצת שמייצר המנוע, שאינו חושש לטפס לסל"ד גבוה. גם אם היא מרגישה מהודקת ואוחזת מהצפוי נראה שלאופי עדיין סממנים אמריקניים, עם תחושה מעורפלת משהו מכיוון ההגה והמתלים. הבלמים נרפים מדי ומאבדים יכולת תחת עומס. אישית, מושב הנהג לא היה נוח, ונראה שבניגוד למרווח הרגליים הנאה, המרווח של הראש מעט מצומצם, אך בקרוב נבדוק את הרכב החדש באופן מעמיק יותר.