פרארי לה-פרארי? בוגאטי ווירון סופר-ספורט? מקלארן P1? קוניגסאג אגרה ONE:1? הצחקתם את איטון לייטנינג, יצרנית צעירה שמבטיחה לנער את עולם הרכב. בעוד כל מכונית מהרשימה הנ"ל סובבת סביב האלף כוחות סוס, באיטון מדברים על הספק יותר מכפול. ההנעה אחורית בלבד, ללא בקרות, ועם דיפרנציאל מוגבל החלקה מכני בלבד. לא יודעים לנהוג? זו לא המכונית בשבילכם.
איטון נולדה לפני כשנתיים, עת רונאלד ואן באסטן, הולנדי שהיגר לקנדה פגש בחור יהודי עשיר, שי נוסבאום שמו, שתחביבו היחיד היה לאסוף מכוניות פולקסווגן ישנות. זו הייתה תחילתה של חברות מופלאה, ואיתה באו גם עסקים מצליחים. ועם האוכל הגיע התיאבון, והם החליטו על פתיחת סדנת רכב בכדי להגשים חלום ילדות.
איטון לייטנינג - מכונית-על חדשה עם אבא יהודי
צילום: מנהל
איטון. שחקנית חדשה בזירה
הבסיס שנבחר הוא שלדת קורבט דור שישי (כמה מפתיע), ואל המנוע (בעל בוכנות מחוזקות וטלטלים מחוזקים) שודך מגדש טורבו מסוג GT48R בלחץ גדישה של 2.4 באר. התוצאה? לא פחות מ-1060 כ"ס, נתון המומנט לא נמסר. אבל הספק כזה לא יהפוך את המכונית לספורטיבית דיה לדעת החבר'ה באיטון, שכן, עם יחס הספק משקל של כ"ס אחד לכל 1.5 קילו, מכוניות כדוגמת מקלארן P1 עשויה לברוח לה קדימה, אל האופק.
לכן, איטון בחרה בדרך דיי קיצונית, ותיכננה עבור היצירה החדשה תת-שלדה חדשה מאחור, עליה הונח מנוע זהה בדיוק לזה שיושב מלפנים – כן, זה אומר שההספק עומד על לא פחות מ-2120 כ"ס (!). החלק הקשה היה לסנכרן את צמד המנועים לתיבת הילוכים אחת, אבל לאחר כשלושה חודשים של תכנונים, ניסוי ותהייה, איטון טוענת שהצליחה להתגבר על הקושי הטכני הזה..
איטון לייטנינג - מכונית-על חדשה עם אבא יהודי
צילום: מנהל
הקורבט שוב תורמת את הבסיס
אה, ויש עוד פרט אחד קטן שעשוי לעניין אתכם – נהג המבחן הוא אושיה מוכרת בענף הרכב הישראלי, בעל חיבה גדולה למכוניות חזקות עם הנעה אחורית. כרגע אנחנו מנועים מלמסור את שמו (אבל אתם מוזמנים להתחיל לנחש), אך משיחה שערכנו איתו הוא מספר שקשה לתפוס את המכונית בתאוצה בקו ישר גם ב-160 קמ"ש, למרות שהיא נועלת צמיגי סמי-סליקס ברוחב 345 מילימטר(!).

נתוני ביצועים עדיין אין, כמו גם נתוני תאוצות, או תמונות, הכל עוטה סודיות. המכנית תוצע רק עם הגה שמאלי, לשוק האמריקאי והקנדי, כמובן, ועוד מוקדם לדעת מה יהיה המחיר. אך ממה שנרמז, הוא יעמוד על שני מיליון דולר בקירוב. החשיפה הרשמית מתוכננת לעוד שנה מעכשיו (ואנחנו מחזיקים אצבעות שהפרויקט לא יפול בדרך). תתחילו לחסוך ולעבוד על גרין קארד.
מקלארן P1? קטן על איטון לייטנינג