קיה ספורטאז' היה בעבר אחד הכלים החשובים בדרך להפיכת קיה למותג לגיטימי, וב-2012 אף נטל את הובלת תחום רכבי הפנאי הבינוניים. אבל בשנת 2013 איבד רכב הפנאי האופנתי של קיה מעמד ומכירות לטובת המתחרים. ואולם כעת, עם נחיתת הדגם המחודש (עליו כבר סיפרנו לכם), מתכוננת קיה ישראל לנצל את מקצה השיפורים כדי לשפר את כוח המשיכה שלו.
 
 
 
בדומה לאחיו התאום מבית יונדאי, מדובר בשינויים חיצוניים מינוריים עם עדכון חזית ואחוריים, שיפורים רבים באיכות החומרים בתא הנוסעים. אבל מעבר לאלו, נערכו גם שיפורים רבים מתחת לעור ובמרכב (כולל החלפת שמשה קדמית), בתושבות השונות (כולל אלה של תת-השלדה) ובמתלים שמטרתם לשפר את השקט והעידון ברכב כמו גם את נוחות הנסיעה.
 
 
קיה ספורטאז' המחודש נחת במחיר נמוך מבעבר
צילום: מנהל 
הספורטאז' מגיע כעת במחיר נמוך מבעבר
 
הספורטאז' המחודש קיבל מנוע הזרקה ישירה חדש (עם מערכת הזרקה החדשה) בנפח דומה לעבר. ואולם, בניגוד לאח מבית יונדאי שקיבל מנוע 2.0 ליטר חלש מבעבר (155 כ"ס) בספורטאז' ההספק צמח ל-166 כ"ס (לעומת 163 כ"ס בעבר). המומנט צמח ל-20.9 קג"מ לעומת 19.7 קג"מ והוא מתקבל בסל"ד מעט נמוך יותר (4,000 לעומת 4,200). השיפור בצריכת הדלק מינורי (פחות טוב בעיר עדיף מחוצה לה), אך המנוע החדש כמובן נקי ומעודן יותר מה ששיפר את מעמד הספורטאז' בדירוג הירוק (קבוצה 11). כל הדגמים מגיעים עתה כסטנדרט עם מערכת בקרת שיוט, דיבורית בלוטות' ותפעול מלא מההגה למערך השמע.
 
נא להכיר, אורבן
ואולם, נראה שהקלף החזק של קיה הוא הוספת גרסת האורבן שתוצע במחיר נמוך מבעבר. זו תעלה 150,000 שקלים (מחיר קרוב לגרסה המקבילה של יונדאי ix35) ותוצע עם חישוקי 16 אינץ' קלים. חיצונית היא תיבדל בהיעדר מסילות גגון ושבכה מעט שונה. אבל רמת האבזור נותרת טובה ומקיפה למדי.
 
קיה ספורטאז' המחודש נחת במחיר נמוך מבעבר
צילום: מנהל 
שינויים קוסמטיים מינוריים
 
גרסת ה-LX תעלה 165,900 שקלים ותקבל גג-נפתח, חיישני חניה, וחישוקי 17 אינץ'. גרסת ה-EX שתעלה 175,000 שקלים, תקבל ריפוד עוד, בקרת אקלים, תאורת לד ליום, וחישוקי 18 אינץ'. גרסאות האורבן וה-EX קיבלו גם מערך מולטימדיה מקומי עם תוכנת ניווט לפי בחירת הלקוח (האפשרויות כוללות אפילו את וויז) וגם מצלמה האחורית. גרסת הפרמיום כפולת ההנעה והמפוארת של קיה ספורטאז' תגיע רק במחצית השנייה של השנה.