כנראה שההצלחה היחסית של פרארי ומזראטי בישראל מעודדת ייבוא של מותגים אקזוטיים נוספים. בימים אלה נמצאות קבוצות עסקיות במשא ומתן מתקדם ביותר עם למבורגיני ואסטון מרטין על יבוא המכוניות לארץ. כרגע נראה המצב בגזרת למבורגיני בשל יותר, והחלטות סופיות לגבי השוק הישראלי יתקבלו בימים הקרובים.
 
 
יצרנית המכוניות האקזוטיות מאיטליה נמצאת היום בבעלות קבוצת פולקסווגן הגרמנית. ואולם, לדברי ראשי קבוצת צ'מפיון מוטורס, נציגי הקבוצה בארץ, אין להם רצון לצרף את למבורגיני למטריית המותגים שהם מייבאים לארץ. זה כמובן מה שפתח את הדרך למשקיעים חיצוניים. למבורגיני מתמחה במכוניות ספורט אקזוטיות קיצוניות למדי וההערכה היא שבארץ, כמו בעולם, היא תפנה לקהל מצומצם יותר מאשר פרארי.
 
האם גם למבורגיני ואסטון מרטין בדרך לישראל?
צילום: מנהל
למבורגיני אוונטדור. מנוע V12, דלתות מספריים ורעש לא מהעולם הזה
 
למבורגיני הציגה רק לאחרונה את ההורקאן שמחליפה את הגייארדו (שנושאת מנוע V10 בנפח 5.2 ליטר – 610 כ"ס) ומחירה בארץ עשוי להיות דומה (או אף יקר יותר) לזה של ה-458 איטליה שמחירה מתחיל באזור המליון ותשע מאות אלף שקלים. מחיר האוונטדור (מנוע V12 בנפח 6.5 ליטר – 700 כ"ס) יכול להגיע למעל שניים וחצי מיליון שקלים. ואולם, למבורגיני צפויה להציג בשנה הבאה רכב פנאי גדול שעשוי להיות תחרותי יותר במחיר – עניין שלוודאי יוסיף לכדאיות השיווק של המותג בארץ. 
 
מן הצד השני ניצבת אסטון מרטין, שמציגה קו פחות קיצוני מבחינת הדגמים ומהות המותג, ויכולה אולי לקסום יותר לקהל הישראלי. עם זאת, עדיין מדובר במותג שפונה לתחום מצומצם ומאוד יוקרתי. בעולם מחירי אסטון מרטין קרובים יחסית לאלה של מזראטי (לא כולל הגיבלי) ולכן ניתן לשער שמחיר הוואנטג' (מנוע V8 בנפח 4.7 ליטר, 426 כ"ס) יכול להתחיל באזור ה-900,000 שקלים ולהגיע לאזור המליון וארבע מאות אלף שקלים כשמדובר ב-DB9 (מנוע V12 בנפח 5.9 ליטר, 517 כ"ס). הראפיד (גם V12 בנפח 5.9 ליטר, אך כאן עם 558 כ"ס) בעלת ארבע הדלתות עלולה כבר להתקרב לתג של שני מליון שקלים.
 
 
אסטון מרטין נמצאת כרגע על פרשת דרכים חשובה כאשר ברקע שיתוף פעולה טכנולוגי עם מרצדס שעשוי גם לקרב לפס הייצור רכב פנאי גדול מתוצרתה וכלים נוספים.