בימים אלה פורשה עומלת על פיתוח פלטפורמה חדשה, MSB שמה, שתשתמש (בין היתר) כבסיס לפורשה פאנאמרה הבאה. פורשה פאנאמרה היא רק אחת ממספר דגמים עתידיים שיחלקו את פלטפורמת ה-MSB (כולל את הקאיין הבא), שעשויה אף להגיע אל שורותיה של בנטלי. בנוסף, בפורשה מספרים לנו על סדרת מנועים חדשה (V6 או V8) שתשרת את הדור הבא של רכביה הגדולים.
בפלטפורמה החדשה פורשה מתכננת שמנועי ה-V6 וה-V8 החדשים ימוקמו מלפנים (בדומה להיום) ויעבירו הכוח לגלגלים האחוריים או לכל הארבעה כאופציה. בכל מקרה, פורשה טוענת שהמנועים החדשים יהיו ספורטיביים יותר באופיים מאשר מנועי ה-V6 וה-V8 הנוכחיים (מבית אודי). בשלב זה עדיין לא הוחלט מי מבין חברות הקונצרן מלבד פורשה (אם בכלל) תזכה לקבלם בתא המנוע. גם נתוני הספק, מומנט ונפח עדיין לא נמסרו.
פורשה פאנאמרה תקבל מנועים חדשים
צילום: מנהל
פורשה פאנאמרה הבאה תקבל מנועים בעלי אופי ספורטיבי יותר

בהתאם להתפתחות של השנים האחרונות בתחום זה, גם פלטפורמת ה-MSB תהיה מודלארית וגמישה, ופורשה תוכל לשנותה בקלות (יחסית) כדי להתאים לרכבים בסיס גלגלים שונה ומגוון תנוחות נהיגה, נמוכות כמו בפנאמרה או גבוהות כמו ברכבי פנאי. ככל הנראה השלדה תהיה עשויה מאלומיניום כדי לחסוך במשקל. הדור הבא של הפאנאמרה צפוי להגיח בשנת 2017, וזהו גם זמן ההצגה המשוער של בנטלי קונטיננטל GT החדשה.
וכאן נכנסת לתמונה יצרנית היוקרה הבריטית. בנטלי מצידה מתלבטת בשלב זה בין פלטפורמת ה-MSB החדשה של פורשה לבין פלטפורמת ה-MLB המוכרת של אודי (המשמשת בין היתר את ה-A8). מעניין לגלות אם בנטלי תמשיך להתבסס על מכלולי אודי, או שתעדיף להשתמש בטכנולוגיה של פורשה. בכל מקרה, בינתיים רצות ברשת לא מעט שמועות על גרסה נטולת גג לפאנאמרה. כרגע פורשה ממאנת לתת אור ירוק לפרויקט, אך כבר נשמע שפלטפורמת ה-MSB המודולארית תוכננה לתת מענה לדגם כזה, אם יחליטו להביאו לייצור כמובן.
בינתיים: פורשה פאנאמרה טורבו S - כוח לא חסר