"לא קל לעשות דור חדש למכונית אייקונית כמו אודי TT" מסביר לי דוקטור אולריך האקנברג, חבר הנהלה בכיר בקבוצת פולקסווגן והאחראי על הפיתוח והטכנולוגיות בקבוצת אודי (כלומר החלק של אודי, למבורגיני וסיאט).
הוא הגיע לאודי לפני כחצי שנה, אחרי שהיה בתפקיד דומה בתחום של קבוצת פולקסווגן והשמועות מדברות על כך שהוא עורך שידוד מערכות רציני במחלקות ההנדסה של מותג היוקרה. "הפרופורציות של ה-TT החדשה נוצרו על ידי המקור אבל הפרטים כאן חדשים. אני מבטיח לך שהדור החדש יותר ספורטיבי יותר. הוא רחב יותר וקל ב-50 ק"ג ומערכת ההנעה הכפולה החדשה טובה יותר. גם הפנים עדיף וכך גם מערך מולטימדיה החדש. בסוף אנחנו מדברים כאן על ספורטיביות ואמוציות".

אודי:
צילום: מנהל
באודי אומרים שה-TT החדשה עשויה להתפתח למשפחת דגמים

כאשר אני תוהה לגבי האפשרות שה-TT תתפתח למשפחת דגמים מפתיע אותי דווקא נשיא אודי, רופרט סטאדלר: "אנחנו שואלים את עצמנו למה לא לחשוב על יותר מקופה ורודסטר. הראינו בדטרויט מכונית תצוגה שמציגה רעיון נוסף ויש לנו עוד כמה רעיונות איך לפתח את ה-TT למשפחה".

ואם כבר אני נפגש עם מי שבסופו של דבר אחראי על הפיתוחים, אני חייב לשאול כמובן לגורל שתי מכוניות תצוגה בתצורת קופה שנשאו את השם קוואטרו. "למכונית הגדולה יותר, זו שהראינו בפרנקפורט, יש עתיד. היא תגיע לאולם התצוגה".

ומה קורה עם ה-Q7 וה-A4 הבאות? למה הן מתעכבות?
"לא היה כאן עיכוב והן עדיין בטווח הנכון של זמן ההשקה שלהן. זה יקרה רק בשנה הבאה, אבל לפחות מאז שאני באודי אלה התוכניות ולא עיכבנו אותן".

אודי:
צילום: מנהל
אודי TT עם 420 כ"ס כבר בתכנון

יש תחושה שאודי הפכה קצת צפויה בתקופה האחרונה?
האקנברג מחייך "אני יכול להבטיח לך שזה ממש לא המצב. בשנים הקרובות תראה הרבה מאוד יצירתיות מאודי, ואנחנו מכינים לכם כמה הפתעות".

"יש לנו מקום מאוד חשוב בלב עבור ה-TT" אומר לי רופרט סטאדלר "כשהתחלנו בשנות ה-90' ה-TT הייתה איקון שהדהים את העולם. ואת האייקוניות הזו נרצה לשמר דרך הדורות של המכונית. המכונית הזו יותר דינאמית ומדויקת".