עם מכוניות מכוערות, צליל מנוע פחות נעים, מספרי נהג שונים והרבה דאגה מצריכת הדלק, יצאה עונת 2014 בפורמולה 1 לדרך במלבורן אוסטרליה. כמו שצפינו התקנות, השמירה על הדלק, המכוניות ובעיקר המנועים החדשים יצרו לא מעט הפתעות, אכזבות ובעיות אמינות רבות, כשרק 14 מכוניות סיימו את המרוץ.

מרצדס המשיכה את התנופה ממבחני טרום העונה כאשר לואיס המילטון היה המהיר בהקפות הדירוג ואולם, גם הוא נפל קורבן לבעיית אמינות של המנוע ופרש בהקפה הרביעית. ניקו רוזברג, חברו לקבוצה, שעלה בזינוק למקום הראשון לא שמט אותו עד לסיום ושלט במרוץ לכל אורכו. זה היה סימן ברור שמה שראינו במבחנים היה נכון ומרצדס היא לפחות כרגע הקבוצה החזקה בזירה.
פורמולה 1, אוסטרליה: פותחים את העונה
צילום: מנהל
ניקו רוזברג. מנצח המרוץ הראשון בעידן הטורבו החדש
אולם, בניגוד למה שראינו במבחנים, רד-בול הצליחה לשפר את המכונית שלה ברגע האחרון, ואחרי המבחנים הנוראים, הגיעה הקבוצה ברמה תחרותית לזירה (גם אם לא מושלמת). סבסטיאן פטל, אלוף העולם, סבל מתקלות במקצה הדירוג ופרש מהמרוץ בשלבי הפתיחה בגלל בעיות במנוע הרנו.

דניאל ריקרדו, הדגים את הפוטנציאל הגלום ברנו על המגרש הביתי כשניצג על העמדה השניה בזינוק – עמדה בה גם סיים את המרוץ. הפתעה גדולה ללא ספק, וגם סימון שרד-בול תחזור לאיים על המקום הראשון. ובכלל, נראה שלא רק רד-בול, גם מנועי רנו השתפרו לעומת מבחני טרום העונה, אם כי כמו שיעידו שפע הפרישות של הקבוצות עם מנועים אלה – הם עוד לא פתרו את כל הבעיות.
פורמולה 1, אוסטרליה: פותחים את העונה
צילום: מנהל
ריקרדו, המילטון ורוזברג. מובילי מבחני הדירוג
שלישי סיים קווין מגנוסן הדני הצעיר והמפתיע במקלארן במרוץ ראשון בזירה, לפני חברו לקבוצה ג'נסון בטון שפתח מהמקום ה-11. זה סימן שבתנאי מרוץ יש למקלארן מכונית טובה ואמינה למדי. חמישי סיים פרננדו אלונסו, אחרי מרוץ סולידי בפרארי, שלא נראתה מבריקה במיוחד, אך לפחות הייתה אמינה. ראיקונן שסיים שמיני לא הסתדר על המכונית (כמו לאורך מקצי הדירוג) והחליק יותר מדי פעמים.

הפתעה לא קטנה הייתה וואלטרי בוטס בוויליאמס שסיים שישי, ונראה מאוד תחרותי. הוא היה יכול כנראה לסיים במקום גבוה יותר אם לא היה נוגע בקיר וסובל מתקר בשלבי הפתיחה. גם הוא סימן שוויליאמס במצב טוב בהרבה מאיך שנראתה בשנים האחרונות, ולולא התאונה של פליפה מאסה בפתיחה, נראה שהיה יכול לסיים במיקום טוב יחסית.

הטורבו חוזר לפורמולה 1 אם כן ופורע את הקלפים. עושה רושם שעומדת לפנינו עונה מעניינת.
גרנד פרי אוסטרליה
1. ניקו רוזברג – מרצדס
2. דניאל ריקרדו – רד-בול
3. קווין מגנוסן – מקלארן
4. ג'נסון בטון – מקלארן
5. פרננדו אלונסו – פרארי
6. וואלטרי בוטאס – וויליאמס
7. ניקו הולקנברג – פורס-אינדיאה
8. קימי ראיקונן – פרארי
9. ז'אן אריק וורן – טורו-רוסו
10. דניאל קוויט – טורו-רוסו

אליפות העולם לנהגים
1. ניקו רוזברג – 25 נק'
2. דניאל ריקרדו – 18 נק'
3. קווין מגנוסן – 15 נק'
4. ג'נסון בטון – 12 נק'
5. פרננדו אלונסו – 10 נק'

אליפות העולם ליצרנים
1. מקלארן – 27 נק'
2. מרצדס – 25 נק'
3. רד-בול – 18 נק'
4. פרארי – 14 נק'
5. וויליאמס – 8 נק'