האחיות מלול, שרובנו נחשפנו אליהן בעונה הרביעית של תכנית הריאליטי "היפה והחנון" בערוץ 10, לא מבינות מה נפל עליהן, אבל באמת. 'קל אוטו' – חברת הליסינג והשכרת הרכב, הציעה לשתיים להשתתף בקמפיין פרסום נרחב, שיתפרס על פני שמונה תשדירים, ויעלה בטלוויזיה, אינטרנט ותחנות הרדיו. מה הקשר בין המלוליות לפרסום חברת ליסינג? שאלו את הפרסומאים מ-JWT שטעו לחשוב ששילוב הדיאלוגים ה"חדים" של התאומות בתשדירים יעזור לרוכשי רכב פוטנציאליים לנהור לסניפים.
לא קל: האחיות מלול מוכרות מכוניות
צילום: מנהל
לא רישיון ולא תאוריה, אבל למי אכפת
מה עם ליהוק אנשי מקצוע מתחום הרכב, לא נשמע הגיוני? בטח שלא. החדשות האמיתיות הן בעצם סקופ – לצמד מלול את מלול, "כוכבות הריאליטי", אין בכלל רישיון, כי אלה לא צלחו את מבחן התיאוריה. ולאף-אחד-אין-באמת-בעיה עם זה. התשדירים יכללו תכנים על שירותי החברה ויתובלו בפאנצ'ים מפורסמים מהתכנית, כשהמסר המרכזי הוא "לא צריך להיות גאון כדי לדעת שרכב קונים בקל אוטו". השתיקה יפה כאן.
התקציב שיושקע בקמפיין מפתיע בדיוק כמו הליהוק, כמיליון וחצי שקלים – סכום לא מבוטל כשמדובר בחברה קטנה יחסית בשוק הרכב. הוצאות הפרסום של חברות ליסינג גדולות בשוק, דוגמת שלמה-סיקסט, אלדן ואוויס נעות בין 5-15 מיליון שקלים בשנה. אולי זה המשך ישיר למהלך האסטרטגי שהתחילה קל אוטו בחודש האחרון, הכולל השקעה של כ-240 מיליון שקל לטובת שדרוג צי ההשכרה שלה, עם רכישת 3,000 כלי רכב. במידה והתכניות הגדולות שלה תצאנה לפועל בהצלחה, אלה יציבו אותה בשלישייה הראשונה בתחום השכרת הרכב בארץ.
לא קל: האחיות מלול מוכרות מכוניות
צילום: מנהל
מה הקשר בין המלוליות לפרסום חברת ליסינג?
חזרה לתאומות מלול, את טיב הקמפיין ומידת הצלחתו נדע לכמת אחרי שיעלה. ואולי, מי סופר, עוד חודש-חודשיים, אחרי שעולם השואו ביז ישכח את העונה המחורבנת הזו של "היפה והחנון", ויפלוט את המשתתפות חזרה הביתה, תתפננה השתיים ללימודי תיאוריה ונהיגה. יאללה, שיהיה בהצלחה.