בתערוכת ז'נבה מוצגות כרגע צמד מכוניות ספורט חדשות, שהגיחו לאוויר העולם רק לא מכבר, וכבר מפשילות את גגן. האחת (אלפא רומיאו 4C ספיידר) מוגדרת בשלב זה כמכונית תצוגה בלבד, ואילו השנייה (מקלארן 650S פתוחה) כבר נושאת תג מחיר רחוק מאוד מעממי.

למרות שהאלפא הזו מוגדרת עדיין כמכונית תצוגה, אך היא בהחלט נראית כמו מכונית שעשויה להגיע לייצור בשינויים קלים בלבד. אגב, אם השמועות נכונות, אז זה יקרה כבר בתחילת השנה הבאה. יחידות התאורה הקדמיות שונות מאלו של גרסת הקופה, אך יתכן ונמצא גם בגרסה הפתוחה הסדרתית את יחידות התאורה שמזכירות עכביש. בייחוד כאשר שמה של המכונית הוא 4C ספיידר.
האירופאיות מפשילות את הגג
צילום: מנהל
אלפא רומיאו 4C ספיידר קונספט. נראית כמעט מוכנה לייצור
השינויים במרכב חייבו את המהנדסים לחזק את השלדה והמרכב, אך אלפא רומיאו מוסרת שתוספת המשקל לא צפויה לחצות את ה-60 קילוגרמים, וחלוקת המשקל תיוותר זהה. יחידת הכוח זהה לגרסת הקופה – מנוע בעל 4 צילינדרים בנפח 1.75 ליטר, אשר נושם דרך מגדש טורבו ומוריד את הכוח היישר אל הגלגלים האחוריים. הביצועים גם הם זהים לגרסת הקופה עם 4.5 שניות מעמידה למאה קילומטרים בשעה, ומהירות מרבית של 250 קילומטרים בשעה. ושני פרטים אחרונים – ה-4C זוכה למערכת פליטה מבית אקרפוביץ והחישוקים עשויים מסיבי פחמן. נחמד.
אלפא רומיאו 4C ספיידר נחשפה בז'נבה
מהאי הבריטי מגיעה אלינו מקלארן, אשר חושפת בתערוכה את ה-650S קבריולה, הגרסה הפתוחה ל-650S החדש עליה סיפרנו לכם לפני שבועות אחדים. העלייה במשקל די מינורית, ועומדת על 40 קילוגרמים בלבד. יחידת הכוח זהה לגרסת הקופה, עם מנוע בנפח 3.8, מוגדש, והספק בן 641 סוסים. לכן, לא מפתיע שהביצועים נותרו דומים, עם תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש שתסתיים בתוך 3 שניות בדיוק.
האירופאיות מפשילות את הגג
צילום: מנהל
תוספת משקל של 40 ק"ג בלבד ותאוצה ל-100 קמ"ש ב-3 שניות (!)
נתון התאוצה מעמידה ל-160 קמ"ש מרשים לא פחות, ה-650S היא עוצרת את שעון העצר אחרי 5.7 שניות בלבד. המהירות המרבית תחצה את ה-320 קילומטרים בשעה, ואתם לא רוצים לבדוק את זה כאשר הגג פתוח. כמו גרסת הקופה, גם כאן תקבלו בלמים קראמיים כסטנדרט, כדי שתוכלו להאט את המסה הזו.

מחיר הגרסה הפתוחה כבר נמסר, והיא תהיה יקרה ב-20 אלף יורו מגרסת הקופה. כן-כן, צריך להמשיך לחסוך.