ביום שישי הוזמנו להשקת המתחם המחודש של חברת מסלולים ליד כוכב יאיר. החברה, המתעסקת בהדרכות נהיגה בטיחותית ונהיגה מתקדמת העתיקה את פעילותה מאזור התעשייה, פארק אפק (שם ההדרכות התבצעו במתחם של חניון פתוח ורחב ידיים) למתחם המודרני בכוכב יאיר. המעבר עצמו כבר בוצע די מזמן, אבל הזרמת הכספים מחברת רוביקון, שקנתה 50% ממסלולים, אפשרה לבצע את השיפוץ הנדרש במקום.

השיפוץ המסיבי כלל שדרוג של כל חלקי המתחם והתוצאה הסופית נראית נהדר. החל בחניון הפנימי (יש עוד אחד חיצוני) שכלל הוספת סטופרים, מעין פס גומי בולט שממוקם על הרצפה לפני גדר/קיר ומונע פגיעה בהם ושל האוטו. ממשיך בשיפוץ המבנה המרכזי בו שטח התכנסות מרווח הכולל בר עם שתיה קרה. הרצפה שלו יושרה ונוספו בר, דלפק קבלה, ארון מוצרים של ספורט מוטורי ופודיום. לכל זה מתווספות כיתת הדרכה ממוזגת וחנות קטנה של סימולטורי נהיגה מתקדמים.
מסלולים מתחדשת במסלול חדש
צילום: אביב חופי

משטח ההדרכה עם מגוון תחנות או מסלולי נהיגה, בהתאם לצורך הקורס באותו הרגע, עבר את השדרוג הבולט ביותר. כל הצמיגים סביבו נערמו וחוברו אחד לשני ונצבעו בצבעי אדום לבן, וכמוהם גם החלקים הפנמיים של הסיבובים. בכל פינת אדמה פנויה דאגו לשתול דשא והכניסה לאספלט היא דרך שערים חשמליים בלבד. ראוי לציין גם את הקונוסים ושאר האביזרים שתוחמים כל תרגול נהיגה.
במסגרת ההשקה נהגנו על רכבי ההדרכות של מסלולים שכוללים מאזדה מיאטה, סובארו BRZ וסיאט לאון 2.0 ליטר טורבו. בתור מי שמכיר את המתחם מאז הקמתו אני יכול לומר בוודאות כי השיפוץ גם שדרג את חווית הנהיגה, כמו זיהוי קל ומהיר יותר של הפניות ותחושת ביטחון מוגברת כתוצאה מכך. ארצנו אינה שופעת מסלולי אספלט, בלשון המעטה ועם הרבה ציניות, וטוב לראות שאת המעט שיש משפרת ומשמרת היוזמה המבורכת הזו.