אודי חושפת בתערוכת ז'נבה דור חדש למכונית הקופה שלה – אודי TT, בדיוק 15 שנה לאחר הצגת הדור הראשון. הדור החדש – השלישי, אמנם לא חדשני או נועז כמו הדור הראשון, אך ללא ספק נשאר רענן ונאה. מה שלא פחות חשוב זה האופי, וכאן, טוענת אודי, מדובר במכונית עם יכולות דינאמיות טובות יותר.
קל לראות את שורשי ה-TT, והדמיון למכונית המקורית (ולדור היוצא) די מוחשי. הפעם ה-TT נראית ממוקדת מטרה יותר, עם יחידות תאורה קדמיות צרות, סבכה ענקית, וצמד כונסי אוויר בפגוש בקדמי. גם מהצד הדמיון לדגמים עברו בולט, ומאחור תמצאו יחידות תאורה צרות, ודיפיוזר עדין למראה, ומצדדיו צמד מפלטים.
אודי TT החדשה נחשפה
צילום: מנהל
אודי TT. מראה ממוקד מטרה
תא הנוסעים של ה-TT מעוצב נקי ומאופק עוד יותר ממה שהורגלתם בשאר דגמי היצרן, כאשר בולטים בשונותם פתחי המיזוג העגולים והנאים. לוח המחוונים הפך דיגיטאלי מלא, וסביבת הנהג הופשטה משלל מתגים, כדי שהנהג יוכל להיות ממוקד יותר בנהיגה ובכביש, ופחות בחיפוש אחר הכפתור הנכסף.

יחידות הכוח בנפח 2 ליטר וארבעה צילינדרים, נעזרות במגדש טורבו, וההספק נע מ-184 כוחות סוס ועד 230 כוחות סוס, המורידים את הכוח להנעה קדמית. יחידת הכוח עם 230 כ"ס גומעת את המיאוץ הקלאסי – מעמידה למאה קילומטרים בשעה ב-6 שניות. בהמשך תצא גרסת ה-TTS ואיתה תקבלו הנעה כפולה, 310 כ"ס ותאוצה של 4.7 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש.
אודי TT החדשה נחשפה
צילום: מנהל
בסיס גלגלים רחב יותר
אורכה הכללי של אודי TT בדור הנוכחי פחת בשתי סנטימטר, ובסיס הגלגלים צמח בשלושה וחצי סנטימטר, מה שמשאיר פחות סרחי עודף. מידה נוספת שהשתנתה הוא משקלה, שפחת בכ-50 קילוגרמים תודות לשימוש בפלטפורמת ה-MQB, כך אודי. עם נתונים כאלה אנחנו לא מתפלאים שהיצרן טוען לדינאמיות טובה מבעבר.
זה הזמן להיפרד. אודי TT RS היוצאת