מאזדה חושפת בתערוכת ז'נבה את דגם הקונספט של מאזדה 2 הבאה. שמו של הקונספט "הזומי" (Hazumi), ואם ניתן לשפוט לפי תמונות בלבד, עיצוב הדור הבא של מאזדה 2 מיישר קו עם ליין העיצוב הנוכחי של היצרנית, ומציג בגרות ודינאמיות על פני נשיות עגלגלה של הדור היוצא.
לא בכדי, נבחרה ז'נבה להצגת הקונספט, שכן לפני שבע שנים בדיוק הוצגה בה המאזדה 2 הראשונה.
מאזדה הזומי קונספט: רמז למאזדה 2 הבאה
צילום: מנהל
מאזדה הזומי. עיצוב בוגר ודינאמי
אי אפשר שלא לשים לב לחזית האגרסיבית שבולטת במבט הראשון במאזדה הזומי. הסבכה הקדמית הגדולה תחומה בפס כרום הממשיך אל יחידות התאורה האלכסוניות ומעניקות מבט 'כעוס' משהו. הפגוש האגרסיבי בעל פתח יניקה גדול ובצדו צמד פנסי ערפל אורכיים. מהצד, קונספט 'הזומי' נראה דינאמי מאוד, ואת החישוקים הגדולים משלימות מראות הצד הדקות אה-לה מכונית מרוץ. התוצאה הכללית נאה מאוד, ויהיה מעניין לראות כמה מכל זה יישאר במכונית הסדרתית.
מאזדה הזומי קונספט: רמז למאזדה 2 הבאה
צילום: מנהל
פגוש אגרסיבי
ואם בסך הכול נראה שהעיצוב החיצוני קרוב למה שנקבל במכונית הסדרתית, עושה רושם שהעיצוב הפנימי רחוק יותר מזה של דגם הייצור. תא הנהג העתידני משהו יכול לרמוז כי מדובר רק בתצוגה עלית, אך לוח המחוונים דומה למה שכבר מצוי באחותה הגדולה – המאזדה 3.
מאזדה לא מפרטת יותר מדי על הצד הטכני של המכונית. מה שכן ידוע, זה שיחידת הכוח השוכנת בתוך הקונספט לוגמת סולר ונפחה 1.5 ליטר. יחידת הכוח הזו משתמשת בטכנולוגיית סקיי-אקטיב, וסביר להניח מנועי הסקיי-אקטיב שמשרתים את הדור הנוכחי (בחו"ל) יזלגו גם לדור השני של מאזדה 2.

גם ה-2 הבאה תגיעה עם טכנולוגיית הסקיי-אקטיב