לא עוד רמיזות, לא עוד איורים, לא עוד טיזרים. הונדה חשפה מעל במות תערוכת ז'נבה קונספט עשוי פלסטיק ופח, שכל תפקידו זה לגרות את בלוטות הטעם שלנו (והצליח לה), ולהמחיש לנו כיצד תראה הסיוויק טייפ R הבאה. חבל אם כן שהגרסה הסדרתית תגיע לסוכנות הקרובה אליכם רק בשנה הבאה.

הונדה עיצבה את הקונספט כך שיראה אגרסיבי וממוקד מטרה. מלפנים בולט הפגוש הקדמי האגרסיבי הצבוע בחלקו בשחור וסמל הונדה הצבוע באדום כמיטב המסורת. בצד מעטרות את הרכב חצאיות צד שחורות וחישוקים שחורים גדולי קוטר. מאחור הונדה התאימה רביעיית מפלטים, דיפיוזר אחורי וכנף גדולה המכילה את יחידות התאורה האחוריות. תוסיפו לזה את הצבע האדום, ומתקבלת מכונה אחת שעושה חשק.
הונדה סיוויק טייפ R קונספט הוצגה בז'נבה
צילום: מנהל
הונדה סיוויק טייפ R קונספט. נראית קרובה לייצור
יחידת הכוח, כמו שסיפרנו בעבר, תהיה בנפח 2.0 ליטר, ארבעה צילינדרים, הזרקה ישירה, ולראשונה בתולדות טייפ R – גם תנשום דרך מגדש טורבו, בעזרתו היא מגיעה להספק נאה שעומד על 280 כ"ס. אחרי שנשבעה לו אמונים, הונדה אמנם זנחה את המנוע האטמוספרי, אך שמרה על תיבת ההילוכים הידנית, שתמצא גם כאן, ומכילה שישה יחסי העברה.
הונדה סיוויק טייפ R קונספט הוצגה בז'נבה
צילום: מנהל
כנף אחורית ענקית מעטרת את ישבנה
כמו שאמרנו, הסיוויק טייפ R הראשונה תצא משערי המפעל במהלך שנת 2015, ותהיה מבוססת על הונדה סיוויק האצ'בק כמובן. וזה הזמן להזכיר שהונדה הצהירה בעבר כי הסיוויק טייפ R החדשה תהיה מכונית ההנעה הקדמית המהירה ביותר סביב מסלול הנורבורגרינג. ואולם, הצהרות אלו הגיעו לפני שסיאט לאון קופרה ירדה מרף 8 דקות להקפה (כפי שסיפרנו לכם). יהיה מעניין לראות אם היפנים יעמדו בהבטחה הזו, קל זה בטח לא יהיה.