בתערוכת ז'נבה הולכת וולוו להציג לכולם איך ייראו תאי הנוסעים העתידיים של החברה. עד כאן הכל בסדר, אבל את תא הנוסעים העתידי הם שילבו בדגם קונספט כל-כך יפה, שלא בטוח שיהיה מי שיבזבז שניות מיותרות בלהוריד את המבט מהעיצוב החיצוני ולהסתכל פנימה.
רכב הקונספט היפהפה הזה עוצב בהשראת ה-1800ES ומפגין תצורת שוטינג-ברייק (סטיישן) עם צמד דלתות צד, קו חלונות גבוה, חישוקים גדולי קוטר, וחרטום אגרסיבי. יחידות התאורה משולבות תצוגת לד הן מלפנים והן מאחור, כשמאחור יחידת התאורה מטפסת ממרכז תא המטען עד לספוילר אי שם למעלה, ומתמזגת מעולה עם הפגוש האגרסיבי, ועם צמד המפלטים המרובעים בפינות המרכב. אגב, דגם הקונספט לצערנו לא יגיע לייצור, אך מספר אלמנטים מעיצובו יועתקו למכוניות החברה בעתיד.
וולוו אסטייט קונספט – העטיפה זה לא העיקר
צילום: מנהל
חרטום אגרסיבי למדי
הגענו לעיקר – תא הנוסעים – תגידו שלום לקונסולה המוכרת מבית וולוו, שעדיין משווקת בליין הנוכחי של היצרן. הקונסולה הדקה, המאווררת משהו, הולכת להתחלף באחת עדכנית הרבה יותר: צג מידע ענק יתפוס כמעט כל פיסת קרקע בקונסולה המרכזית, ותפעולו יהיה בעזרת מגע.
וולוו אסטייט קונספט – העטיפה זה לא העיקר
צילום: מנהל
סט כפתורים מזמין ופשוט לתפעול
בורר ההילוכים הפך קטן והקונסולה בין המושבים הקדמיים הוגבהה. זה נאה מאוד ומפריד בין הנהג לנוסע, בדומה לקונסולה של מכונית הנעה אחורית המסתירה תחתה גל הינע. גלגל ההגה קטן מידות והנדסת האנוש שודרגה גם היא, כך שלא יהיו כפתורים שלא תמצאו בהם כל שימוש, בדיוק ההיפך, תגלו סט כפתורים מזמין ופשוט לתפעול, ועושה רושם שתעשו בו שימוש תכוף.
וולוו אסטייט קונספט – העטיפה זה לא העיקר
צילום: מנהל
צג מידע ענק
תא הנוסעים הראשון בסגנון זה נפגוש עם הדור הבא של וולוו XC90, שצפוי להגיח לאוויר העולם כבר במהלך השנה הקרובה. יהיה מעניין לראות כמה מאפיינים מקונספט תא הנוסעים שחשפה היצרנית ימצאואת דרכם לדגמי הייצור העתידיים של היצרנית.