השנה היא 1989 ולנד רובר, יצרנית רכבי השטח הבריטית, מציגה לעולם רכב חדש, כזה שמתאים לעבודת שטח מאומצת, אך לא גורם לך להתעייף בתפעולו. רכב שטח שלא גורם לך להיעצב מספרטניות יתר, ועדיין מצליח לשמור על יכולת שטח מעולה. אפילו העיצוב לא שילם מחיר כבר מדי, ולמרות שהיה זוויתי (כיאה לרכב שטח "אמיתי"), הוא היה מלא חן עם שטח חלונות גדול וקו מותניים נמוך, גם נאה וגם יעיל. שמו היה לנד רובר דיסקברי, וכעת הוא חוגג 25 שנות קיום.

הדיסקברי הפך מהר מאוד לאהוב בקרב רבים, החל מחובבי טיולים של שבת ועד לאוהדי מסעות אתגריים. רכב השטח הצעיר נבחר ע"י רבים להוביל אותם במסעות שטח ארוכים, ומהר מאוד הפך לכרזת פרסום נוסעת לכל דבר שזז בערך, החל מסיגריות 'קאמל' ועד לטיולים חובקי עולם. בזכות ההשתתפות הרחבה של הדיסקברי במסעות שטח הוא נתפש בעיני רבים כרכב שטח "אמיתי" וקשוח, כזה שמתאים למי שבאמת מעוניין לחקור את המרחבים, ולא למי שמחפש "ג'יפ" לטיפוס מדרכות.
לנד רובר דיסקברי חוגג 25
צילום: מנהל
הדור הראשון בצבע ה'קאמל' האייקוני

ברבות השנים והדורות, לנד רובר מכרה יותר ממיליון יחידות של הדיסקאברי, שכבר הספיק להפוך לאייקון נוסף בקו הדגמים המצומצם של היצרנית. עכשיו, עשרים וחמש שנה אחרי, היצרנית הבריטי חוגגת לדיסקאברי יום-הולדת עם מהדורה מיוחדת שנושאת את השם XXV. גרסה זו נבדלת בעיקר במספר הבדלים קלים לעיצוב החיצוני, אך גם תא הנוסעים זוכה לטיפול קל. בחוץ בולטת סבכה קדמית כהה יותר, מראות צד שחורות, גגונים כסופים וחישוקים חדשים בקוטר 20 אינץ'. תא הנוסעים זכה לריפוד עוד מיוחד ולמספר סמלי 25 שנה המפארים את רכב השטח המוכר.
לנד רובר דיסקברי חוגג 25
צילום: מנהל
הדור הרביעי בגרסת ה-XXV המאובזרת
אז שיהיה במזל, ואנו מקווים לחגוג עם האייקון הבריטי הזה גם בעוד 25 שנה, בחגיגות החמישים. רק לנד רובר, אם אפשר, במקום גרסת אבזור שכזו, דאגו לו בפעם הבאה לבגדים הולמים – צביעה של קאמל טרופי למשל. אנחנו מבטיחים לא להעלות אותו על מדרכות.