וולוו ישראל השיקה היום גרסאות מחודשות של שלושה דגמים חשובים למותג היוקרה השוודי. מדובר במשפחת הדגמים הגדולה שלה, הכוללת את וולוו S60 המחודשת, וולוו S80 הוותיקה (שזוכה לעדכון נוסף) וגם את רכב הפנאי הבינוני שלה – וולוו XC60. שלושת הדגמים באים לבשר על תנופה חדשה שהשלוחה המקומית מתכננת השנה. היא מתכוונת לעשות זאת בכך שתציע יותר כוח ואבזור בטיחותי מהמתחרים, אבל במחיר תחרותי.

חיצונית, מדובר באבולוציה שהולכת בקו החדש של וולוו (ובאופן מסוים גם מבשרת על הכיוון העתידי), מרעננת את המראה ומוסיפה לו תחושה יוקרתית עם החרטום החדש והבולט. ואולם, הבשורה הגדולה של שלושת הדגמים נמצאת מתחת למכסה המנוע, שמעתה יאכלס את דור המנועים החדש של וולוו, עליו כבר סיפרנו לכם.
וולוו מורידה מחירים ומוסיפה כוח
צילום: מנהל
וולוו XC60 המחודש. מחיר תחרותי מבעבר

המנוע הראשון שמגיע אלינו הוא ה-T5 החדש, שהוא למעשה מנוע בנזין מוגדש (הזרקה ישירה) בנפח 2.0 ליטר מהדור החדש של וולוו (1969 סמ"ק לעומת 1999 בעבר). המנוע החדש מייצר 245 כ"ס לעומת 240 כ"ס בעבר, אך מציע גם נתון מומנט עדיף של 35.7 קג"מ ב-1,500 סל"ד נמוכים (32.6 קג"מ ב-1,800 סל"ד בעבר). אבל זוהי רק ההתחלה, כי את תיבת הפאוורשיפט (כפולת מצמדים) עם שישה הילוכים שהייתה בעבר, מחליפה כעת תיבה אוטומטית חדשה עם שמונה הילוכים.
למרות שהנתונים היבשים לא מציגים פער עצום, ישנם הבדלים משמעותיים בביצועי המכוניות. ה-S60 קיצרה את ההאצה למאה קמ"ש ל-6.3 שניות (7.5 שניות בעבר), ה-XC60 ל-7.2 שניות (לעומת 8.1 שניות בעבר) וה-S80 קיצרה את הנתון ל-6.5 שניות (לעומת 7.7 שניות בעבר). בהחלט מדובר בשינוי מורגש ומשמעותי, כזה שמחמיא לדגמי היצרנית מול המתחרים עם מפרט דומה. למרות השיפור בביצועים, וולוו מבטיחה כי לשינוי הזה נלווה שיפור מורגש לא פחות בצריכת הדלק, דבר שיסייע לה לשדרג את מיקום הדגמים בדירוג הירוק.
וולוו מורידה מחירים ומוסיפה כוח
צילום: מנהל
וולוו ישראל מאמינה שהקהל אוהב את גרסאות ה-R דיזיין

אל סעיף הביצועים וולוו מוסיפה דגש על אבזור בטיחותי משופר, כאשר גרסאות ה-T5 החדשות תוצענה עם חבילת מערכות בטיחותיות תקניות עשירות יחסית. מעבר ל"סיטי סייפטי" המוכרת שתוצע כבר בגרסאות הבסיס (וכוללת התראה על רכב בשטח מת, סטייה מנתיב והתראה על התנגשות במהירות עירונית) הגרסאות המאובזרות יוצעו עם מערכת המתריעה על ערנות הנהג, מערכת המתריעה על הולכי רגל ומערכת תאורה חכמה. אל אלו מצטרפת מערכת מולטימדיה חדשה ולוח מחוונים מעודכן, שזוכה לתצוגה דיגיטלית (בדומה לזו של וולוו V40).
וולוו מורידה מחירים ומוסיפה כוח
צילום: מנהל
וולוו S60 המחודשת. יותר כוח ואבזור במחיר נמוך משל המתחרות
המחירים לדגמים החדשים נמוכים מבעבר והם עומדים על 199,000 שקלים ל-S60 ברמת גימור קינטיק הבסיסית, 290,000 שקלים ל-XC60 הבסיסי ועל 300,000 שקלים ל-S80 ברמת גימור ביזנס (כל המחירים הן לגרסאות ה-T5 החדשות). מדובר בשיפור מהותי לתמורה, שעשוי לסייע רבות לוולוו לשפר את רמת המכירות שלה השנה. בסופו של דבר, הכוונה של וולוו ישראל היא להגיע למכירות של כ-1,000 יחידות השנה (גידול של כ-25 אחוזים).