ג'ון הנסי, הבעלים של סדנת השיפורים האמריקנית הקטנה, בוודאי חייך מאוזן לאוזן כאשר ראה איך מכוניתו שוברת את שיא המהירות של בוגאטי וירון. מכוניתו דהרה על המסלול במהירות של יותר מ-432 קילומטרים בשעה, והפכה רשמית למכונית המהירה ביותר שניתן לקנות. בוגאטי ויירון סופר-ספורט אומנם רשמה שיא קרוב מאוד (431 קמ"ש), אך הלקוחות מקבלים גרסה מוגבלת אלקטרונית ל-415 קמ"ש "בלבד".
נזכיר לכם שהוונום מתהדרת במנוע בנפח 7 ליטר ובתצורת V8, שבמקור הגיע משברולט. את אותו מנוע ניתן למצוא בגרסה הספורטיבית ביותר של הקורבט המוכרת – ZR1 (מהדור הקודם). 638 כ"ס זה נחמד, אבל לא באמת מספיק לדעת אנשי הנסי. בוונום GT המנוע נעזר בצמד מגדשי טורבו, ולאחר הטיפול שעבר בסדנה הוא מפיק 1,244 כ"ס(!), וקרוב ל-160 קג"מ(!).
הוונום ביום שבירת שיא

את מנוע עתיר הסוסים הזה דחפו בתוך השלדה הכי קלה שמצאו – שלדה של לוטוס אליז, שהוארכה במעט. ביצועים? את התאוצה מ-30 קמ"ש ל-190 קמ"ש היא גומעת בתוך 7.7 שניות בלבד. מ-190 קמ"ש ל-350 קמ"ש לוקח לה רק עוד עשר שניות נוספות. את התאוצה מעמידה ל-300 קמ"ש היא גומעת תוך 13.63 שניות בלבד (והיא המכונית שמחזיקה בשיא הזה עד היום).

אבל הווירון סופר-ספורט יכולה להיות רגועה (בינתיים), השיא שקבעה יישאר בשלב זה כשיא הרשמי, וזאת מפני שאישור של השיא דורש עוד ריצה בכיוון ההפוך. במסלול של נאס"א, שם ביצעה הנסי את הריצה, לא הרשו לחבר'ה מהסדנה לבצע ריצה נוספת בכיוון הנגדי כפי שנדרש. קריטריון נוסף שנדרש ע"י אנשי ספר השיאים של גינס הוא ייצור של 30 יחידות לפחות, והנסי עתידה לייצר רק 29 יחידות מהוונום הייחודית.
הנסי וונום GT – מהירה יותר מבוגאטי וירון
צילום: מנהל
הוונום GT מהירה מכל בוגאטי ווירון שיוצרה עד היום
בהנסי בוחרים להתנחם בכך שהמהירות אליה הגיעו עם הוונום הושגה במסלול קצר יחסית (5 קילומטרים בלבד), ולכן הם מעריכים שיוכלו להגיע למהירות גבוהה אף יותר בעתיד. עד שלא ישמעו בום על-קולי הם לא יירגעו?
וונום GT שוברת את השיא הראשון: תאוצה מ-0 ל-300 קמ"ש ב-13.63 שניות