בזריזות שהיא כמעט מפתיעה, בוודאי ביחס להיסטוריה המקומית של מיני, פותחת השלוחה המקומית של היצרנית בשיווק מיני קופר החדשה, אשר תנחת כאן כבר בחודש הבא. בשלב זה, מיני ישראל כבר פותחת את ההרשמה לרכישה, ומפרסמת מפרטים מלאים. הדגם שנבחר להוביל את ההסתערות המחודשת הוא כמובן הקופר.
המיני החדשה גדלה בהשוואה לדור הקודם, והינה גם חזקה יותר. כזכור, היא מוצעת עם הדור החדש של מנועי ב.מ.וו – בגרסאות הקופר מדובר במנוע שלושה צילינדרים עם מגדש טורבו שייצר 136 כ"ס ו-22.4 קג"מ, שישודך לתיבת שישה הילוכים אוטומטית (210 קמ"ש מרביים, 7.8 שניות למאה). הקופר S תצויד במנוע 2.0 ליטר טורבו של היצרן, שיספק 192 כ"ס ו-28.5 קג"מ (235 קמ"ש, 6.7 שניות) וישודך גם הוא לתיבת הילוכים אוטומטית.
מיני קופר החדשה יוצאת לדרך מקומית
צילום: מנהל
המידות צמחו, המחירים התייקרו, אבל היא גם חזקה ומאובזרת יותר

המיני החדשה תוצע ברמת אבזור גבוהה מבעבר. כבר ברמת הבסיס ('פפר') היא תכלול מערך מולטימדיה עם צג גדול (כולל דיבורית בלוטות'), בקרת אקלים מפוצלת, חיישני חניה, בחירה במצבי ניהוג, מערך עצור והתנע, כמו גם חבילת תאורה פנימית. המכונית תוצע כמובן עם חישוקים קלים, אם כי במידות צנועות יחסית: 175/65R15 לקופר ו-195/55R16 לקופר S.
בהמשך תגיע גם גרסת ה-ONE עם מנוע בנפח 1.2 ליטר (שלושה צילינדרים) אשר מייצר 102 כ"ס ו-18.4 קג"מ. זו תהיה זולה יותר, ובהתאם להתייקרות הקלה בשאר הדגמים ניתן להניח שמחירה יהיה קרוב ל-120,000 שקלים. אנשי מיני ישראל מבטיחים שזה יהיה מוצר מפתיע עם יכולות נאות ואבזור טוב מבעבר. לקראת סוף השנה תוצג גם גרסת החמש דלתות של המיני, שתפתח את המותג לקהל נוסף ועתידה להגיע גם אלינו.
מיני קופר החדשה יוצאת לדרך מקומית
צילום: מנהל
הקופר S החדשה. 192 כ"ס ממנוע טורבו בנפח 2.0 ליטר
רמת האבזור הגבוהה, 'פיור לד', תעלה 30,000 שקלים נוספים, והיא מאופיינת (כמובן) בתאורת לד חיצונית מלאה (פנסים ראשיים, אחוריים וערפל). בנוסף, זו גם תוסיף חישוקים גדולים יותר במידה 16 אינץ' לקופר או 17 אינץ' לקופר S.

המחירים התייקרו מעט לעומת העבר, והם יחלו ב-165,000 שקלים לגרסת ה'פפר' של הקופר ויגיעו ל-197,000 שקלים בגרסת הקופר S עם אבזור דומה. הגרסאות הידניות תהיינה זולות יותר ב-8,000 שקלים.
מיני קופר החדשה יוצאת לדרך מקומית
צילום: מנהל
ה-ONE תגיע בשלב מאוחר יותר
בשנה האחרונה עמדו המכירות של מיני קופר על כ-65 אחוזים מכלל מכירות המותג (500 מכוניות). לפי ברק כהן, ראש חטיבת ב.מ.וו בארץ, השאיפה היא למכור הרבה מאוד מכוניות. כבר השנה הכוונה למכור כמות דומה לאשתקד (בין 350 ל-400 כלים), למרות שזו כבר לא תהיה שנה מלאה. בהמשך הכוונה היא לצמוח למספרים גדולים יותר. במיני ישראל מניחים שבתחילת הדרך מיני קופר תוביל את המכירות, אבל בהמשך ה-ONE צפויה להתחזק.