לאחר שייצרה 760 אלף יחידות מהדור הקודם, סיטרואן חושפת את ה-C1 החדשה עם תמונות ראשונות ופרטים על הדגם הסדרתי. פיג'ו 108 החדשה, כבר נחשפה ולכן הצגתה של ה-C1 הקטנטנה (שתוכננה בשיתוף עם פיג'ו וטויוטה) היה די צפוי. אז מה סיטרואן מציעה שאין לאחות מבית פיג'ו עם סיטרואן C1 החדשה? בעיקר עיצוב חמוד יותר, השאר דיי דומה.
 
 
מהתבוננות בתמונות מכונית המיני הקטנה של היצרנית הצרפתית, ניתן מיד לראות את ההבדל בין ה-C1 ובין האחות שנולדה משיתוף הפעולה. ה-C1 פשוט מתוקה. חלקה הקדמי של המכונית בעל יחידות תאורה עגולות וגדולות, ומעליהן יחידות תאורה נוספות צרות. לנו הן מזכירות שילוב של C3 פלוריאל ושל ניסאן ג'וק. כאן העיצוב אינו נראה שמנסה למשוך תשומת לב מהסביבה בכוח, אלא ממש מעניק מראה חינני למכונית.
 
 סיטרואן C1 החדשה נחשפה לפני ז'נבה
צילום: מנהל 
סיטרואן C1 החדשה. עיצוב חמוד ומלא קסם
 
הסבכה הקדמית משלבת בתוכה את סמל המותג המוכר, והפגוש הקדמי (צבוע בחלקו בשחור) עם נורות הלד תורמים לתוצאה הסופית. המכונית תוצע בשלוש גרסאות מרכב – שלוש דלתות, חמש דלתות וגרסת קבריולה בדומה לפיאט 500C (ול-108 כמובן...). גרסת הגג הפתוח תקבל מראות צד צבועות באדום, אלו מגיעות כסט יחד עם הצביעה של גג המכונית. מאחור, למעט שינויים קלים לפגוש וליחדות התאורה, קשה להבדיל בינה לבין ה-108 של פיג'ו. בדומה לפיג'ו, סיטרואן לא חשפה תמונות של תא הנוסעים.
 
 
אורכה של המכונית הקטנה עומד על 3.46 מטרים, רוחבה על 1.62 מטרים ומשקלה עומד על 840 ק"ג לגרסת הבסיס. על התנועה יהיה אחראי מנוע מוכר, בעל שלושה צילינדרים, בנפח ליטר אחד. זהו אותו מנוע מהדגם הקודם, וגם כאן הספקו עומד על 68 כ"ס. המכונית תשווק כבר בגרסת הבסיס עם מערכת stop&start שאמורה לסייע בשיפור נתון צריכת הדלק. בנוסף למנוע הקטן (ובדומה ל-108), ה-C1 תוצע גם עם מנוע גדול יותר, בנפח 1.2 ליטר (גם הוא עם שלושה צילינדרים) שהספקו עומד על 82 כ"ס. בגרסה זו, בשידוך לתיבה ידנית בת חמישה יחסי העברה (ניתן יהיה לקבלה גם עם תיבה אוטומטית-רובוטית עם אותו מספר יחסי העברה) ה-C1 תסיים את המאוץ ל-100 קמ"ש ב-11 שניות.
 
 סיטרואן C1 החדשה נחשפה לפני ז'נבה
צילום: מנהל 
סיטרואן C1 החדשה. תוצע עם שני מנועים לבחירה
 
כאמור, היצרנית הצרפתית תציג את הדור החדש של סיטרואן C1 בתערוכת ז'נבה הקרובה. אלינו היא צפויה להגיע במהלך השנה הקרובה. ולמקרה שתהיתם, טויוטה אייגו החדשה, החוליה השלישית בשיתוף הפעולה הזה, תוצג רשמית ככל הנראה בשבוע הבא, רגע לפני פתיחת התערוכה למבקרים.