לוטוס היא אחת מיצרניות הרכב שכמעט כל חובב רכב מכיר ומעריך. היצרנית הקטנה, שמפורסמת במכוניות הספורט הקלות שלה, ידועה גם בתור כזו שלוקחת על עצמה פרויקטים לא שגרתיים, ובעזרת עבודה קשה היא מגיעה לתוצאות מדהימות. כך היה למשל עם לוטוס קרלטון – היצרנית הקטנה הפכה אופל אומגה תמימה למראה למכונית ביצועים מרשימה עם לא פחות מ-377 כ"ס (ממנוע 6 ציל', בנפח 3.6 ליטר ושני מגדשי טורבו).

עכשיו בלוטוס רוצים להיכנס לתחום הדו-גלגלי, ואת ההופעה הראשונה שלה בתחום לוטוס מתכוונת לעשות עם אופנוע מאוד מיוחד. שמו של האופנוע הוא C-01, והתמונות הראשונות ששחררה לוטוס הותירה אותנו פעורי פה. חלקים גדולים מהאופנוע עשויים מסיבי פחמן (המון סיבי פחמן!), והוא מציג חזות רבועה למדי. אנחנו לא מסוגלים להוריד ממנו את העיניים, וזו מחמאה גדולה מאחר והעיצוב של מכוניות לוטוס מעולם לא היה הצד החזק שלהן...
אופנוע ללוטוס? כן!
צילום: מנהל
עיצוב רטרו מהפנט
מיכל הדלק הוא חלק אינטגרלי מגוף הפחמן, כאשר הזנב הקצוץ ויחידת התאורה מלפנים עם ה"כאילו" מסיט הרוח מעניקים תחושת רטרו מדהימה. החישוקים הנאים והצביעה המזוהה כל כך עם עולם המרוצים של לוטוס (שחור וזהב) משלימים את המראה המהפנט. הקרדיט לעיצוב ניתן לדניאל סימון, מעצב קונצרן פולקסווגן, שהיה אחראי בין היתר על העיצוב של בוגאטי ווירון.
אופנוע ללוטוס? כן!
צילום: מנהל
ה-C-01 יגיע לייצור

המנוע בנפח 1.2 ליטר, בתצורת V2 והוא מפיק לא פחות מ-200 כ"ס. המשקל ה"יבש" של צעצוע סיבי הפחמן הזה עומד על 181 קילוגרמים, ונתוני ביצועים עדיין אין. ואם בתחילת הידיעה חשבת ש"יופי, הנה עוד אופנוע קונספט שלא יגיע לייצור..." אז יש לנו הודעה בשבילכם: לוטוס הודיעה שתייצר את ה-C-01. אמנם רק 100 יחידות יעלו על הכביש בסופו של דבר, אבל אנחנו חושבים שמגיע שאפו ללוטוס על הפרויקט, ועל כך שמביאה אותו לייצור סדרתי (כמעט).
בינתיים על ארבעה גלגלים - לוטוס אקסיג' S