בתערוכת ז'נבה הקרובה, שתיערך בחודש מרץ השנה, פרארי תציג לעולם את מחליפת הקליפורניה הוותיקה, המכונית העממית של המותג. עממית-יחסית, כמובן. פרארי קליפורניה היא המכונית הזולה ביותר בהיצע היצרנית, ומחירה ההתחלתי בישראל עומד על כ-1.67 מיליון שקלים.
 
 
 
הקליפורניה, למרות סמל הסוס הצוהל בחזית, אינה מכונית ספורט ממוקדת מסלול, אלא יותר מכונית GT חזקה ומהירה, עם 490 כ"ס ממנוע V8 (בנפח 4.3 ליטר). היא מאוד מהירה, התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 3.8 שניות בלבד והמהירות המרבית עומדת על לא פחות מ-312 קמ"ש. אגב, הקליפורניה אחראית ללא מעט חידושים עבור פרארי. זו המכונית הראשונה של היצרנית עם הזרקה ישירה, מנוע V8 קדמי (במקום מרכזי), הראשונה עם תיבה כפולת מצמדים (7 הילוכים) וגם זו עם גג קשיח מתקפל.
 
בדרך לז'נבה: מחליפה לפרארי קליפורניה
צילום: מנהל 
פרארי קליפורניה. המחליפה בדרך
 
בשלב זה עוד לא ברור אם מדובר בדגם חדש לחלוטין או שמא מדובר במתיחת פנים משמעותית לדגם המוכר. בכל מקרה, היצרנית טרם פרסמה תמונות רשמיות של המכונית החדשה, אך ההשערות גורסות כי העיצוב יהיה דומה לקו הנוכחי של דגמי פרארי ויושפע ממכוניות כמו ה-F12 וה-FF היקרות יותר. סביר להניח שגם בדגם החדש יעשה שימוש בגג קשיח מתקפל, בניגוד למגמה של חזרה לגג בד רך.
 
 
יחידת הכוח של המכונית תהיה ככל הנראה מוגדשת טורבו, בניגוד לאטמוספרית של היום. מדובר במנוע ה-V8 (בנפח 3.8 ליטר) המוכר לנו ממזראטי קוואטרופורטה – מנוע שפרארי פיתחה עבור מזראטי. בשידוך לקוואטרופורטה הגדולה המנוע מפיק 530 כ"ס, כאשר אצל מחליפת הקליפורניה הוא צפוי להפיק כ-550 כ"ס מרשימים.
 
בדרך לז'נבה: מחליפה לפרארי קליפורניה
צילום: מנהל 
הדור הבא יעשה שימוש במנוע טורבו
 
בשלב זה לא ידוע האם פרארי מתכוונת לשמור על השם קליפורניה בדגם החדש או להחליפו בשם אחר. אנחנו נמתין בסבלנות עד להופעת המחליפה בעוד חודש וקצת בתערוכת ז'נבה.