הדיבור השקט והרגוע של בוב פרגוסון, סגן נשיא בכיר בקאדילק, לא מסגיר את המאמץ שמרוכז במותג היוקרה ובתכניות הצמיחה שלו. פרגוסון מונה לפני קצת יותר משנה לראש האסטרטגיה הגלובאלית במותג, תפקיד ש"הומצא" עבורו ואשר מדגיש את התנופה החדשה. ובכל זאת, מהצד קשה שלא לתהות מדוע תחושת התנופה לא מורגשת באירופה.
 
 
פרגוסון מסכים מיד עם הקביעה הזו ומסביר: "בסין, ארצות הברית ובמזה"ת קאדילק גודלת בצורה אדירה. אנחנו מוכרים מעט מאוד באירופה והסיבה ברורה – מוצרים. אנחנו רוצים לגדול כאן, אבל צריך לעשות זאת בקצב נכון ועם מוצרים מתאימים. אחרת זה לא יהיה אמיתי ולא יחזיק לאורך זמן. נעדכן את המוצרים, נביא מנועי דיזל – הכול נמצא בתוכנית. אבל נעשה זאת באופן מדוד כדי שנגיע לכאן מוכנים להצליח. חשוב מאוד שלא נזדרז וניכשל שוב.
 
קאדילק מכוונת לאירופה
צילום: מנהל
קאדילק ATS קופה. חלק מסל המוצרים שמכוון לאירופה
 
יש המון תחומים בהם קאדילק אירופה טעונה שיפור וזה ברור לנו. המותג לא מוגדר מספיק, רשת השיווק צריכה להיות בוגרת יותר ויש המון עבודה לעשות. אבל אנחנו מחויבים לעבודה ונעשה אותה."
 
מתי נתחיל להרגיש זאת?
"הגענו לפרנקפורט כדי לבנות את המותג ואת התדמית שלו מחדש. יש לנו כלים מעניינים כמו ה-ELR או קאדילק CTS החדשה ואפילו האל-מיראז' התצוגתית שאתה רואה כאן. הדחיפה הגדולה תבוא אחרי בניית המותג ובחירת הסוכנויות ואני מאמין שב-2018-2017 היא תורגש."
 
 
לאן אתם חותרים מבחינת דימוי וערכי מותג?
"אנחנו רוצים להיות תחרותיים מול כל הגרמנים. הם עושים עבודה מצוינת הן במכוניות טובות והן בבניית מותג נכונה. בארצות הברית אנחנו גדלים, ואם תסתכל על העולם אז אנחנו החברה שגדלה הכי מהר בשנים האחרונות, וזה דבר יפה לומר על חברה וותיקה שהיא בת 111 שנים. בהרבה מקומות קאדילק ATS ו-CTS החדשות עומדות יפה מול אודי וב.מ.וו, אבל כדי לקבל את הקרדיט של יצרן טוב אנחנו חייבים להצליח מולן באירופה".
 
קאדילק מכוונת לאירופה
צילום: מנהל 
קאדילק אל-מיראז'. מסמנת חזרה לשורשים
 
הזכרת את האל-מיראז'. מה היא אומרת?
"היא באה להציג יוקרה דרמטית. היא קלה לעין, היא יפה והיא נותנת הצהרה גדולה לקאדילק. קאדילק תעשה מכוניות אמיצות ויפות עם ביצועים מעולים, שכיף להסתכל עליהן וכיף לנהוג בהן. במובן מסוים האל-מיראז' מראה שקאדילק חוזרת לשורשים שלה. מכונית שבנויה ברמת "אומנות" גבוה, עם איכות חומרים ועבודה יוצאים מהכלל. שם נמצאת ההיסטוריה שלנו וניקח את הכיוון הזה קדימה".
 
 
עד כמה היא קרובה ליצור?
"היא יותר ממכונית תצוגה. בנינו אותה כדי ליצור תנופה. אנחנו לומדים אותה, הסוכנים רוצים אותה ואני מאמין שהשוק יאהב אותה. היא ממוקמת בפסגת המבחר שלנו. ה-CTS עומדת מול סדרה 5 והאל-מיראז' היא הצהרה שאנחנו רוצים להתחרות במרצדס S קלאס ובסדרה 7 של ב.מ.וו".
 
קאדילק מכוונת לאירופה
צילום: מנהל 
ה-CTS החדשה. תוכננה במחשבה על אירופה
 
מה זה אומר על מבחר הדגמים?
"תהיה מכונית גדולה נוספת בין האל-מיראז' לבין ה-XTS. אנחנו חייבים להגדיל את המבחר כי כיום קאדילק מכסה רק 60 אחוזים מהשוק הפוטנציאלי. אז יהיו לנו שתי מכוניות גדולות מעל ה-ATS וה-XTS ולמטה תהיה ה-ELR."
 
 
מה עם מכוניות קטנות?
"אין לנו תוכנית לייצר משהו כמו המיני או אודי A1 כרגע. מצד שני, אנחנו רואים שיש צמיחה בתחום הקטן של היוקרה ומאמינים שנוכל למצוא את ההזדמנות שלנו גם באזור הזה."
 
למשל פנאי קטן?
"אנחנו חושבים שזה תחום מעניין שיגדל מאוד בעתיד. אנחנו בודקים זאת ונחליט בקרוב. ברור שזו קטגוריה חשובה."
 
קאדילק מכוונת לאירופה
צילום: מנהל 
קאדילק ELR. המכונית הקטנה בהיצע היצרנית - חשמלית עם מאריך טווח
 
האם תוכלו להגיע לרמת מכירות של ב.מ.וו ואודי?
"אנחנו לא אובססיביים על מספרים כמוהם. חשוב לנו יותר לבנות מוצר טוב ולהיות רווחיים. אם נבנה את המכוניות הנכונות ונטפל בלקוחות כמו שצריך, המספרים יטפלו בעצמם. את ההשראה להתפתחות אנחנו לוקחים מההיסטוריה. יש לנו מורשת גדולה ומפוארת, הרי אנחנו מהיוצרים של תחום היוקרה ובעבר היו לנו הרבה המצאות וחידושים. אבל אנחנו גם מסתכלים קדימה כי הלקוחות שלנו מצפים לכך ותמיד שואלים "מה אתם מחדשים בשבילנו. באל-מיראז', למשל, יש רמז וניחוח מהאלדורדו של 1967, אבל הלקוחות שלנו רוצים גם שהיא תבצע כמו מכונית פאר מודרנית".
 
קאדילק מכוונת לאירופה
צילום: מנהל
קאדילק רוצה לעמוד בשורה אחת עם מותגי היוקרה הגרמניים
 
 
האם תיעזרו ברשת הקיימת של GM?
"קאדילק צריכה זהות נפרדת. אנחנו גאים באחיות שלנו, אבל צריכים לעמוד על שתי רגליים. קשה לסוכן עממי לטפל בלקוחות של יוקרה. בארצות הברית אנחנו רק מעט מתחת ללקסוס בסקרי שביעות הרצון, ונעבוד קשה כדי לשפר זאת גם באירופה. אנחנו רוצים להתחרות במרצדס, ב.מ.וו, אודי ולקסוס, אבל כדי להצליח אנחנו חייבים למצוא את הזהות שלנו. הראינו ב-ATS שאנחנו יכולים להתמודד מול סדרה 3, אבל להם יש זהות מצוינת. אני לא רוצה להיות ב.מ.וו – אני רוצה זהות עצמאית".