סיטרואן ישראל צופה כי בשנת 2014 היא תגדיל את מכירותיה בשוק המקומי בשיעור של כעשרה אחוזים. היא מתכוונת לעשות זאת בזערת רכב פנאי ייחודי (סיטרואן C קקטוס) ובניגוד למקובל – להשיק את המיניוואן הקומפקטי החדש שלה (סיטרואן C4 פיקאסו) עם מנוע דיזל.
 
 
בכלל, חברת לובינסקי, יבואנית סיטרואן פיג'ו וסאיק (MG) מצפה לגידול בשיעור דומה מ- 11,770 מכוניות שנמכרו ב-2013 לכ-13,000 ב-2014. כך סיפר מנכ"ל החברה, דורי מנור, באירוע לעיתונאים. הגידול במכירות אמור לבוא גם מהתגברות על בעיות אספקה בדגמים מסוימים, מהוזלות באחרים אך בעיקר מהשקות של דגמים חדשים.
 
סיטרואן תנצח את המיסוי הירוק?
צילום: מנהל 
סיטרואן C4 פיקאסו. גרסת הבנזין תגיע לקראת ספטמבר
 
המותג הצומח ביותר של הקבוצה השנה צפוי להיות סיטרואן. החברה עתידה להציג מספר חידושים חשובים במהלך 2014, כאשר כבר בחודש הקרוב צפוי להגיע לארץ סיטרואן C4 פיקאסו החדש. המיניוואן עם שבעת המקומות יצויד תחילה במנוע הדיזל החדש של היצרן, שבזכות טכנולוגיה מתקדמת (שכוללת הזרקת אוריאה) אמור להתגבר על הקשיים של המיסוי הירוק החדש.
 
 
ועדיין מחיר הגרסה האוטומטית (שישה הילוכים) אמור לנוע סביב ה-180,000 שקלים, שהינם יקרים ביחס למקובל בקבוצת המיניוואנים הקומפקטיים בעלי שבעת המקומות (בייחוד כאשר לאחרונה ראינו מספר דגמים שירדו במחיר לאזור ה-155,000 שקלים). גרסת הבנזין החשובה תוצע עם מנוע ה-1.6 ליטר טורבו המוכר (156 כ"ס) ועם תיבה אוטומטית בעלת שישה הילוכים (בניגוד לרובוטית בעבר) תגיע רק לקראת סוף השנה (ספטמבר).
 
 
הרבה לפני כן, כבר בחודש אפריל הקרוב אמור לנחות בארץ הדור החדש של מכוניות המיני הקטנות של סיטרואן ופיג'ו שמיוצרות כמו בעבר בשיתוף עם טויוטה. סיטרואן C1 אמורה להציע תג מחיר תחרותי למדי בתחום הלוהט הזה, כך סיטרואן. בינתיים, סיטרואן ישראל מודיעה על הוזלת הדגם הנוכחי בשיעור של כ-7,500 שקלים לדגם הרובוטי (64,990 שקלים) וכ-6,500 שקלים לדגם הידני (59,990 שקלים).
 
סיטרואן תנצח את המיסוי הירוק?
צילום: מנהל 
סיטרואן C קקטוס. רכב פנאי ייחודי. בקרוב תוצג גרסת הייצור
 
ואולם, אחד החידושים החשובים ביותר של סיטרואן אמור להגיע אלינו בחודש מאי. מדובר ב-C קקטוס, המכונית שמגדירה מחדש את ערכי המותג בעידן המודרני, כך סיטרואן. הקקטוס אמורה להציג את הקו החדש בו תלך היצרנית בעתיד. המכונית קרובה בגודלה ל-C4 עימה היא חולקת בסיס, אך תציע פרטים ייחודים כמו כריות אוויר פלסטיות היקפיות להגנה מפגיעות במרכב במהירויות חניה (ניתן להזמין אותן בצבעים שונים), וסביבת נהג מאוד נקייה ופשוטה.
 
מבחינת השוק המקומי הגרסה החשובה המסתמנת בדגם זה תהיה ה-1.2 ליטר 82 כ"ס הרובוטית, שעשויה להיות תחרותית ביותר מבחינת המחיר עם תג מושך מזה של ה-C4. ה-C קקטוס טרם נחשף כדגם סדרתי, כשיעשה כן, אנו נשוב ונעדכן.