באליפות הראלי העולמית האחרונה זכתה קבוצת פולקסווגן, כשהיא מובילה בפער משמעותי על המתחרות. בדומה לשאר המתמודדות באליפות, גם היא בחרה להסב את הסופרמיני שלה, הפולו, למרוצים. בשנים קודמות היו אלו משפחתיות קומפקטיות דוגמת סיטרואן C4 או פורד פוקוס, אלא שמאז הממדים של אלו תפחו מאוד. בכל מקרה, זכייה באליפות העולם בראלי היא כלי יעיל לקידום מכירות דגמים ספורטיביים, אז הפסקה הבאה לא באמת הייתה צריכה להפתיע מישהו.
 
 
זהו, עכשיו זה רשמי – היצרנית הגרמנית שמה קץ לשמועות ומודיעה כי פולקסווגן פולו R תגיע לפס הייצור. הסימול R בפולקסווגן, לפחות בשנים האחרונות, מסמל גרסה כוחנית, ספורטיבית וממוקדת יותר מהגרסאות ה-GTI. גרסת ה-R של הגולף למשל קיבלה מנוע מחוזק עם 300 כ"ס לעומת 220 כ"ס לגרסת ה-GTI ואף קיבלה מערכת הנעה כפולה. גם השירוקו זכתה לטיפול דומה (265 כ"ס), אך נשארה עם הנעה קדמית.
 
 
פולקסווגן פולו R מגיעה לפס הייצור
צילום: מנהל 
פולקסווגן פולו R ליין. עד היום ה-R סימנה עבור הפולו תוספות קוסמטיות בלבד
 
העיתוי של זכייתה האליפות היה מושלם, בפולקסווגן בדיוק סיימו את תכנון האחות התאומה של הפולו R, הגרסה הכוחנית של אודי ל-A1, שתזכה לשם S1 ותוצג בתערוכת ז'נבה הקרובה. יחידת הכוח נלקחת היישר מהגרסאות התואמות של אחיותיה הגדולות. המנוע בנפח 2.0 ליטר, נושם באמצעות מגדש טורבו והספקו עומד על 250 סוסים מרשימים מאוד למכונית כה קטנה. יחידת הכוח הזו משודכת לתיבת הילוכים אוטומטית-רובוטית כפולת מצמד. ההנעה כצפוי, כפולה, ובגרסה זו המתלה האחורי יהיה שונה מהמצוי אצל אחיותיה הפשוטות – מתלה רב חיבורי מתקדם במקום מוט פיתול פשוט.
 
 
התאוצה מעמידה למאה קילומטרים בשעה אורכת פחות מ-6 שניות, והמהירות המרבית מוגבלת מחשב ל-250 קילומטרים בשעה. פולקסווגן פולו R תיחשף רשמית בתערוכת ז'נבה הקרובה, שתיפתח את שעריה בחודש מרץ השנה.