ישנם לא מעט אנשים, מבוגרים כצעירים, שיענו על שאלת "מהו האייקון הגלגלי הנערץ עליך?" בתשובת קייטרהאם סופר 7. הסיבה פשוטה: שלדת צינורות, היגוי מצוין, התנהגות חדה, ביצועים ספורטיביים ראויים, שני מושבים, ללא גג, משקל נמוך, ומראה אייקוני שאין שני לו.

ההיסטוריה של הדגם החלה אצל היצרנית הבריטית לוטוס, וקשיים כלכליים גרמו לה למכור את זכויות המותג. בעשרות השנים האחרונות ה"סופר 7" מיוצרת ע"י יצרנית בריטית נוספת שרכשה את זכויות המותג מלוטוס – קייטרהאם.
קייטרהאם 160 – מחבקת עצים
צילום: מנהל
התחילה את דרכה בלוטוס, ועברה לידי קייטרהאם בעקבות קשיים כלכליים
התכנסנו כאן היום כדי לספר לכם על גרסת כניסה חדשה לקייטרהאם סופר 7. יצרנית מכוניות הספורט האולטרה-קלות, קייטרהאם, הודיעה על תחילת ייצור של גרסה חדשה וזולה לסופר 7 המצליחה – 160 שמה. אה...כן, וזו גם הגרסה החסכונית והפחות מזהמת מכל דגמי הסופר 7 לדורותיה.

יחידת הכוח מגיעה מסוזוקי: מנוע שלושה צילינדרים בנפח 660 סמ"ק בלבד, הנעזר במגדש טורבו בכדי להעניק נתון הספק בן 80 סוסים ב-7,000 סל"ד (ו-10.9 קג"מ ב-3,400 סל"ד). המנוע המקורי הפיק 64 סוסים, אך בקייטרהאם מתגאים שהצליחו להגדיל את ההספק כמעט מבלי לגרוע מנתוני צריכת הדלק. משקל המכונית הקליל (495 ק"ג), בשילוב כיול מוצלח למתלי המכונית, מעניקים חוויית נהיגה מעולה, לדברי קייטרהאם, מה שמחפה על הביצועים החלשים. חלשים יחסית, כמובן.
קייטרהאם 160 – מחבקת עצים
צילום: מנהל
למרות ההספק הצנוע הביצועים טובים

כי עם משקל עצמי כה נמוך הביצועים לא רעים בכלל: התאוצה מעמידה למאה קילומטרים בשעה אורכת 6.5 שניות בלבד (כמו גולף GTI עם 220 כ"ס), ואילו המהירות המרבית נמוכה יחסית (160 קילומטרים לשעה), אבל זו מעולם לא הייתה ערובה להנאה. ואם תחשבו על כמות הרוח בתא הנוסעים נטול הגג במהירות כזו, תבינו שזה נסלח לגמרי.

מחיר המכונית בבריטניה עומד על 18 אלף פאונד, ואם תרצו להרכיב אותה לבד בחצר היא תגיע אליכן כקיט הרכבה (מורשה לנסיעה בכביש הציבורי) בעבור 15 אלף פאונד בלבד. לארץ כמובן המכונית לא תגיע, אתם יודעים תקנות...
קייטרהאם גם חושבת קדימה. אירו 7 קוסנפט