טויוטה FT-1
טויוטה סופרה הייתה מושא הערצה של רבים וכיכבה על קירותיהם של לא מעט חובבי רכב ברחבי העולם. ללא הבדל דת, מין או גזע. שיפור הספק המכונית הגיע בקלות, תודות למנוע מתקדם שמסוגל לסבול כמעט הכול – דבר שהפך אותה, בין היתר, למכונית אידיאלית למרוצי רחוב בלתי חוקיים ברחבי העולם. כל זה גרם למפיקי סרט הקולנוע "מהיר ועצבני" להשתמש במכונית זו ככוכבת הסרט הראשון, שהפך לקאלט. משם הדרך לדפי ההיסטוריה הייתה קצרה.

בשנת 2002 ירדה הסופרה האחרונה מפס הייצור, ומחליפה אין. כך ברגע, נפער חלל בקרב אוהדי המכונית, שהחלו לחפש מודל אחר.
 האם נמצאה יורשת לטויוטה סופרה?
צילום: מנהל
טויוטה FT-1. האם מתקרבת אלינו יורשת לסופרה?
תריסר שנים חלפו, וטויוטה מציגה בתערוכת דטרויט מכונית קונספט ספורטיבית, כזו שיותר ממזכירה את הסופרה עליה השלום. טויוטה FT-1 שמה, ועיצובה הוא פרי אהבתם של מחלקת העיצוב של החברה בקליפורניה שטופת השמש.

העיצוב אגרסיבי מאוד, כאשר בולטים במיוחד המאווררים השקועים בתוך הפגוש הקדמי, מכסה המנוע השקוף (חלקית) ולא מעט קימורים המדגישים את כוונות הרעיון. בטויוטה מספרים שחלק מאלמנטים בעיצוב הקונספט יזלגו לתוך מכוניות החברה בעתיד.

המנוע הינו מנוע קדמי-מרכזי (יושב בחלקה הקדמי של המכונית, אך נמצא בין שני הסרנים), וזה בערך כל מה שטויוטה מוכנה לספר לנו על הצד המכאני של המכונית. בינתיים, אם אתם לא יכולים לחכות, תוכלו לראות המכונית מככבת בסימולטור הנהיגה החדש של סוני: גראן טוריסמו 6.
 האם נמצאה יורשת לטויוטה סופרה?
צילום: מנהל
טויוטה FT-1. מנוע קדמי-מרכזי
אחד האנשים שמקדמים את פרויקט ה-FT-1 (או מחליפת הסופרה, אם ירצו המעריצים) הוא אקיו טויודה, יו"ר טויוטה העולמית ונהג מרוצים בדימוס. הוא לקח על עצמו להפוך את המותג למהנה ואמוציונאלי יותר. לכו תדעו, אולי היו"ר הוותיק ידאג שה-FT-1 תתפתח לכדי מכונית סדרתית, ובינתיים הוא מכין את הקרקע. ואז, סוף סוף, כולנו נזכה ליורשת ראויה לסופרה המיתולוגית.
הדרך שעברה המכונית מרעיון למציאות (בתור קונספט כמובן...)