קיה GT4 סטינגר
היצרנית הקוריאנית, קיה, חשפה אתמול את אחת ממכוניות הקונספט האגרסיביים בעיצובם שהוצגו בהיסטוריה של החברה: GT4 סטינגר. העיצוב דינאמי ושרירי, כאשר פרופורציות המכונית, בשילוב החישוקים הגדולים, גורמות לה להיראות כשריר דחוס. וזו מחמאה.
 
 
 
זה לא סוד שליצרנית הקוריאנית העיצוב הינו עניין חשוב כחלק מתהליך של מיצוב מחדש שהיא מנסה לערוך. פיטר שרייר, אחד מהמעצבים החשובים ומוערכים של ימינו הפך להיות מעצב בחברה, ובקיה כמובן לא מפסיקים לדבר על עיצובי המכוניות שלהם. פלא שאת הקונספט הזה הוביל צוות 'קיה-קליפורניה דיזיין'?
 
קיה עושה שרירים: GT4 סטינגר
צילום: מנהל
קיה GT4 סטינגר. עיצוב ספורטיבי ואגרסיבי
 
ה-GT4 סטינגר מיועדת לארבעה אנשים בתצורה הקלאסית של 2+2 מקומות, כאשר המטרה שעמדה לנגד עיניהם הייתה יכולת דינאמית גבוהה לצד שימושיות יום-יומית. מחד, אומרים בקיה, תוכלו להשתמש בה כרכב יום-יומי לכל דבר ועניין ומאידך לצאת איתה למסלול הקרוב לביתכם אי-שם (לא בארצנו...).
 
מלפנים שוכן מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר, ארבעה צילינדרים והזרקת דלק ישירה, הנעזר במגדש טורבו. הספקו עומד על 315 כ"ס. אל המנוע משודכת תיבת הילוכים ידנית בעלת שישה יחסי העברה, והכוח מועבר אל הגלגלים האחוריים. החישוקים של המכונית עוטים צמיגים במידות 275/35R20 מאחור, ו-235/35R20 מלפנים. מערכת הבלימה מגיעה מבית היצרנית המוכרת מעולם המרוצים: 'ברמבו'.
 
 
קיה עושה שרירים: GT4 סטינגר
צילום: מנהל 
קיה מבטיחה להתנהגות כביש ספורטיבית ומהנה
 
קצת מספרים: בסיס הגלגלים משתרע על פני 262 ס"מ, האורך הכללי הוא 431 ס"מ, הרוחב הוא 189 ס"מ וגובהה של ה-GT4 עומד על 125 ס"מ בלבד. חלוקת המשקל די אופטימלית – 52 אחוז מלפנים ו-48 אחוז מאחור.
 
 
בקיה מוסרים שכרגע אין תוכניות להגיע עם הקונספט זה לפס הייצור, אך לאור הצהרות העבר, לא נתפלא אם בעתיד נראה קופה כלשהי מבית קיה.