נאני רומא במיני קאנטרימן
מרוץ הדקאר הארוך, שנערך גם השנה בדרום אמריקה (ארגנטינה, צ'ילה ובוליביה) ומתגלה כקשה למדי, עבר את מחציתו עם סיום הקטע השביעי מתוך 13, והדרמות נמשכות. אחרי עלייה מפתיעה של נאני רומא במיני קאנטרימן לראש הטבלה (בתמונה הראשית), ראינו את חברו לקבוצת 'X דרייב' סטפן פטרהאנסל, מר דקאר בשבילכם, מתחיל לצמצם את הפער בימים האחרונים. פטרהאנסל עלה למקום השני בדירוג הכללי, אך ההפרש עודנו גדול למדי (יותר מ-30 דקות).

קרלוס סיינז, מנצח הקטע השביעי, היה עוד אחד מהמועמדים לניצחון שהסתבך בצרות שעיכבו אותו (ניווט ותקלות). וכך, למרות מספר קטעי מרוץ בהם הפגין תצוגת יכולת מרשימה וזמנים טובים שקבע (בקטע השביעי הוא ניצח בפער של 4 דקות ו-24 שניות), הוא נמצא כרגע במקום השישי.
הדקאר גובה קורבן נוסף
צילום: מנהל
קרלוס סיינז. ניצח בקטע המרוץ השביעי
שלא במפתיע, החמישייה הראשונה בדירוג הכללי שייכת (עדיין) כמעט במלואה למיני, כאשר ג'ינל דה וילייר בטויוטה נמצא במקום השלישי ומקלקל להם קצת את החגיגה. במקום הרביעי נמצא אורלנדו טראנובה, שמקדים את נאסר אל-אטיה – עוד אחד מהפייבוריטים שלא מצליח לממש את הציפיות.
בקטגוריה הדו-גלגלית התחולל מהפך קטן בדירוג טבלת המובילים. את הקבוצה מוביל כעת מארק קומה ב-ק.ט.מ, כשאחריו נמצא ג'ון ברדה הספרדי בהונדה. סיריל דפרה בימאהה, שניצח בדאקאר חמש פעמים, הדרדר למקום העשירי אחרי תקלות.

דרמה לא קטנה התרחשה אחרי קטע המרוץ החמישי, שבו נמצאה גופתו של הרוכב אריק פלנטה הבלגי. פלנטה (50) היה רוכב וותיק ומנוסה בדקאר, והשתתף כבר 11 פעמים במרוץ המאתגר. הוא ההרוג ה-27 בהיסטוריה של מרוץ הדקאר.