וולוו V40 R דיזיין
הורדות המחירים בגזרת ה-V40 וה-S60, עליהן שמענו לאחרונה, ממותג היוקרה השוודי הן רק חלק ממתקפה חדשה שמתכננים בוולוו ישראל על השוק המקומי ב-2014. זה לפחות מה שמספר שרון גלזר, מנהל חטיבת הפרטיות בוולוו. "בשנה שעברה השקנו את וולוו V40 לפלח בו לא היינו פעילים וזיהינו את פוטנציאל הגידול בו. אין לנו ספק שיש לנו כלי טוב, ועכשיו אנחנו רוצים להביא אותו לכך שהוא יהיה בשיקול של כל לקוח שמתעניין בתחום. יש לנו יתרונות סובייקטיבים. כאן, כמו עם וולוו S60, מדובר בדגמים שזכו לשבחים על עיצוב ואיכות. גם בבטיחות יש לנו יתרונות עם מערכת הסיטי סייפטי שמצילה חיים. ויש יתרונות אובייקטיבים במפרט, עם הספק של 180 כ"ס מול כ-120 כ"ס אצל רוב המתחרים במחיר דומה. ולכן אם תראה מה אנחנו נותנים באותו מחיר ברור שיש לנו יתרון על המתחרים".
 

פעם דיברו בוולוו על הובלת תחום היוקרה. האם זה עדין בתוכנית?
"כל אחד מכוון למקום הראשון, אבל זה לא בהכרח בכמויות. השאיפה שלנו היא להיות ראשונים בשירות, באמינות, בביצועים ובבטיחות. אין לנו את אותו קו מוצרים רחב כשל המתחרים, אז אנחנו שואפים יותר להוביל את הפלחים שלנו עד שהמבחר יתרחב, כי גם לוולוו יש כוונות להתפשט. בסוף זה יהיה אפשרי, אבל זה יהיה חלק מתהליך".
 
וולוו נערכת מחדש לתחרות על שוק היוקרה
צילום: מנהל
וולוו ישראל רוצה שה-V40 תגדל במכירות
 
 
גלזר מספר שהגרסה האהובה ביותר על הקהל במבחר ה-V40 הייתה ה-R דיזיין, ובעקבות כך הוחלט להוזיל את מחירה ב-20,000 שקלים ל-200,000 שקלים. הוא מאמין שבעקבות המהלכים האחרונים ה-V40 תגדיל את מכירותיה ותגיע לאזור ה-400 מכוניות בשנה.
 
ולגבי כלל וולוו?
"אני מעדיף לא לדבר במספרים אבל תוכנית העבודה שלנו מדברת על גידול של בין 25 ל-30 אחוזים ב-2014". אם אנחנו באוטו נפרש זאת במספרים זה אומר שהיצרנית עשויה להגיע לקו ה-1,000 מכוניות בשנה, זאת בהנחה שהתוכנית של וולוו ישראל תתקדם כמתוכנן כמובן.