בסוף שנות השמונים זכתה פיג'ו ארבע פעמים ברציפות בראלי פריז דקאר. בתקופה האחרונה פיג'ו מנסה לכבוש מחדש כל פסגה בה הייתה בשנים עברו, ולאחר ההצלחה העצומה בה ניפצו את שיא מרוץ הפייקס-פיק, היה זה רק עניין של זמן עד שיציגו את המתחרה החדש שלהם לראלי הארוך. לפני שלושה וקצת חודשים, הציגו תמונות של ה-2008 דקאר, ועכשיו פיג'ו מוסרת פרטים חדשים וחושפת סרטון.
פיג'ו 2008 דקאר – פרטים נוספים
צילום: מנהל
גלגלים בקוטר 37 אינץ' צריכים לפצות על עבירות והצלבה

חושב לקנות מכונית חדשה או משומשת? אל תקנה לפני שתשמע מה מומחי אוטו חושבים עליה!

הבסיס לרכב המרוץ הוא פיג'ו 2008, וקחו בערבון מוגבל את המילה "בסיס". זאת אומרת, יש את אותן יחידות תאורה וכאלה, אבל הבסיס, דהיינו השלדה, לא ממש זהה. ברכב המרוץ תמצאו שלדת צינורות. אבל עזבו רגע תרגילי יח"צ, הרי לפניכם מפרט טכני:

יחידת כוח לוגמת סולר בתצורת V6 שנפחה 3 ליטר. צמד מגדשי טורבו עוזרים להביאה להספק בן 340 כ"ס. יחידת הכוח יושבת במרכז רכב המרוץ ומרידה את הכוח אל עבר צמד הגלגלים האחוריים בלבד דרך תיבת הילוכים סיקוונסיאלית בת שישה יחסי העברה. היתרון של הנעה אחורית מגיע בדמות שיוט מהיר בעיקר, והחסרונות הן עבירות והצלבה. בפיג'ו מקווים שהגלגלים גדולי הקוטר (37 אינץ') יפצו על זה. על התאוטה אחראית מערכת בלמים בקוטר 355 מ"מ מלפנים ומאחור.
פיג'ו 2008 דקאר – פרטים נוספים
צילום: מנהל
הנעה אחורית, מרווח גחון עצום, סרחי עודף קטנים, ומנוע דיזל מוגדש. יהיה מעניין בדקאר

מספרים יבשים: אורך רכב המרוץ 4.01 מטר, רוחבו 2.03 מטר וגובהו 1.91 מטר. מרווח הגחון בן 46 ס"מ ובסיס הגלגלים 2.80 מטר, מה שמשאיר סרחי עודף קצרים במיוחד. מיכל הדלק בגודל 400 ליטר(!), ובשילוב מנוע הדיזל צפוי להשאיר מרווח תדלוק הגיוני יחסית. שוב, יחסית.
מלבד הפרטים, פיג'ו חושפת סרטון של רכב המרוץ בפעולה. בערך.