אלפא רומיאו 4Cאלפא רומיאו ישראל הודיעה על תחילת שיווק ה-4C, מכונית הספורט הקלילה והמאוד מדוברת של היצרן האיטלקי. תוך שבועות ספורים ינחתו כאן המכוניות הראשונות מגרסת ה"לימיטיד אדישן" של אלפא רומיאו 4C שתעלה 625,000 שקלים. השוק הישראלי קיבל רק שלוש מכוניות כאלה, והן כבר נמכרו. בהמשך תגיע הגרסה ה"רגילה" של המכונית שתעלה 595,000 שקלים. אורי להב, מנכ"ל סמל"ת, מקווה למכור השנה כ-15 עד 20 מכוניות כאלה.

לייעוץ חינם עם כתבי הרכב של אוטו על דגמי אלפא רומיאו חייג ל-3262* או לחץ כאן

הדגש ב-4C הוא הקפדה על משקל קל, תוך שימוש קיצוני בחומרים מרוכבים כדי להגיע ליחס משקל הספק מעולה של 3.8 ק"ג לכ"ס. וכך, למרות שהיא מצוידת במנוע 1.8 ליטר טורבו שמייצר 240 כ"ס בלבד, הביצועים מעולים עם זינוק למאה קמ"ש ב-4.5 שניות ומהירות מרבית של 258 קמ"ש.

אלפא רומיאו 4C יוצאת לדרך בישראל
צילום: מנהל
אלפא רומיאו 4C. המשקל עומד על 895 ק"ג בלבד

והעתיד
אבל באלפא רומיאו ישראל בפירוש מסתכלים על ה-4C החדשה, והמאוד מושכת, כהכנה למהפך הצפוי בשנת 2015. "אלפא צריכה להיות בן שלושת מותגי היוקרה הגדולים בישראל" מכריז להב "היום אנחנו מוכרים, עם שני דגמים בלבד, כ-500 מכוניות לשנה. לכן, כשיגיעו החידושים החשובים אנחנו צריכים לעבור את ה-1,000 מכוניות".

אלפא רומיאו 4C קובעת שיא חדש בנורבורגרינג

על אילו חידושים הוא מדבר? אלפא אמורה לצאת מהקיפאון בהשקת דגמים חדשים בעוד כשנה. אז צפויה השקת הג'וליה החשובה – יורשת ה-159. כנראה שמעט לפניה תוצג מכונית הסאלון הגדולה של היצרן (מכונית שמכונה במסדרונות היצרן האיטלקי 169), שתבוסס על מזראטי גיבלי ותהיה בעלת הנעה אחורית. באותה שנה, 2015, יושק רכב הפנאי הראשון מבין שניים שמצפים באלפא רומיאו להציג. מדובר בכלי שיתחרה באודי Q3 וישתמש בבסיס משותף לג'יפ (תהיה גם גרסה של פיאט). התוכניות האלו מוכרות, ונדחו לא אחת, ואולם באלפא ישראל טוענים שכל הסימנים מראים שהפעם, הצעד החשוב בחזרת אלפא רומיאו לכותרות עומד להתרחש.