קיה פרו-סיד GT
כבר ברור שלקיה שאיפות גדולות באירופה, והיא לא מסתפקת במעמד הפועל הקוריאני האפרורי. את זה מדגימה גרסת ה-GT לפרו-סיד, שמצוידת במנוע ה-1.6 ליטר טורבו שהכרנו בולוסטר, ואשר מייצר כאן 204 כ"ס ב-6,000 סל"ד.
 
 
 
 
קיה פרו-סיד GT במבחן דרכים
צילום: מנהל 
נראית טוב גם מהצד
 
נתון ההספק נשמע כמו נקודת פתיחה טובה – והיא גם נראית לא רע – חישוקי 18 אינץ' ומספר תוספות קטנות (לד, כיתובים) משפרים את המראה הנעים מלכתחילה של הפרו-סיד, כך שלא התאפקתי וגנבתי טעימה קצרה מה-GT בהזדמנות הראשונה. גרסת הביצועים מוצעת גם בקיה סיד הרגילה, אבל אני כמובן בחרתי בפרו.
 
כבר מהשניות הראשונות ברור שלמנוע יש צליל נחמד, שהופך מעט רועש תחת עומס. קצת קשה לזנק עמה באופן חלק ורגוע, אבל האופי העצבני נעלם מהר ועל הכביש הפרו אינה מרגישה תזזיתית. היא זריזה (7.7 שניות ל-100 קמ"ש) ומאמירה בקלילות למהירות של 180 קמ"ש (וכנראה גם יותר). אבל איכשהו, כמעט כרגיל במנועי הטורבו החדשים, חסרה קצת עצבנות בתפריט.
 
קיה פרו-סיד GT במבחן דרכים
צילום: מנהל 
מנוע ה-1.6 ליטר טורבו מספק 204 כ"ס
 
על חישוקים גדולים ואספלט גרמני, היא מרגישה נוקשה מבלי להיות לא נוחה. שיבושים גדולים מורגשים אבל לא באופן מוגזם. ההקשחה הכללית אומרת שההגה יותר מדויק ופחות מלאכותי מבקיה סיד הרגילה. האחיזה, במגבלות הזמן והמקום, נראית טובה והתחושה יציבה, אבל הסיד מעט רגועה מדי ואינה מגיבה באופן מהנה במיוחד. מצד שני, זה עדיין שיפור ביחס למה שאנו מכירים מקיה.
 
מה עוד? המושבים הספורטיביים, עם התמיכות המאוד בולטות, נעימים, ויש כמובן את האיפור המקובל (תפרים בולטים, שילובי עור/זמש). אבל הפנים קודר, ועל רקע התוספות, הפלסטיקה מרגישה מעט פשוטה. לחיצה על מתג ה-GT תחליף את מד המהירות המוקרן מדיגיטאלי ספרתי לכזה אנאלוגי (יש גם תצוגות מומנט והגדשה). רשימת האבזור העשירה כוללת חימום לגלגל ההגה, והתראה על סטייה מהנתיב (עם חיווי מעצבן).
 
קיה פרו-סיד GT במבחן דרכים
צילום: מנהל 
הביצועים טובים 7.7 שניות ל-100 קמ"ש 
 
GT או הוט האצ'?
כנרמז משמה, הפרו היא יותר GT ופחות הוט – היא לא באמת מנסה להתחרות בפוקוס ST וחברותיה אלא פוזלת לכיוון הגולף GTI. כנראה שזה דווקא צעד חכם להציג משהו שהוא קצת יותר יומיומי ושימושי, אך מכיוון שאין לה עדיין את הליטוש שמגיע עם המסורת כמו בגולף, המחיר צריך להיות זול יותר.