אודי A6
הבדל המחיר בין אודי A6 הבסיסית (2.0 ליטר טורבו), לגרסה האחרונה (והחזקה) שבחנו – 3.0 ליטר מוגדשת-על – מספיק לקניית משפחתית ממוצעת, ועוד ישאיר עודף ללקוח. האם בעידן המיתון הנוכחי הבחירה בגרסת הבסיס של ה-A6 היא פשרה כואבת או החלטה חכמה? יצאנו לבדוק.
 
 
אלמלא כיתוב ה-2.0T המודבק על הישבן, קשה לנחש שמולנו עומדת גרסת הכניסה של מכונית הסאלון של אודי (וגם ממנו בטח אפשר להיפטר עוד בשלב ההזמנה). רמת האבזור הסטנדרטית גבוהה מאוד, וכוללת דיבורית בלוטות', בקרת שיוט, בקרת אקלים מפוצלת ל-4 אזורים, מסך בגודל 6.5 אינץ' הנשלט על ידי מערכת ה-MMI של אודי, פנסי קסנון, כניסה והתנעה ללא מפתח, ריפוד עור משולב בד, מושבים חשמליים, חישוקי 18 אינץ' וגג שמש. רכב ההדגמה שלנו התהדר בחבילת 'לקצ'רי', המוסיפה מערכת קול (מצוינת) מבית BOSE, חיישני חניה לפנים ומאחור, וסגירת וואקום לדלתות בתמורה ל-33,000 שקלים.
 
אודי A6 עם מנוע 2.0 ליטר טורבו במבחן דרכים
צילום: מערכת אוטו 
תא הנוסעים מאובזר, אפילו בגרסת הבסיס
 
מבחוץ זו אותה A6 נאה, עם חרטום מרשים וזנב מעט אנמי. כך גם בפנים, עם התא המוכר בעל המראה ההייטקי ושפע כפתורים. איכות החומרים טובה, ורק ריפודי העור ברכב ההדגמה לא הזדקנו בכבוד. המרווח מלפנים ומאחור מצוין, ורק הנוסע השלישי סובל ממחסור במקום לרגליים בגלל מנהרת ההינע ופתחי המזגן. תא המטען גדול ושימושי, אך מעט רדוד.
 
מנוע ה-2.0 ליטר טורבו המוכר מציע כאן הספק מוחלש של 180 כ"ס (כנראה משיקולי מיצוב מול גרסת ה-2.8 ליטר) לצד נתון מומנט נאה של 32.6 קג"מ הזמינים כבר מ-1,500 ועד 3,900 סל"ד. הכוח עובר לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים רציפה ומצמד רב-דיסקי רטוב (שניים, ליתר דיוק. וגם לנו לא ברור למה) לטובת שילוב ראשוני הדרגתי. נכון ש-180 כ"ס זה לא המון, בטח אם זוכרים את המחיר של המכונית, אבל מצד שני – הם יותר ממספקים להתנהלות ממוצעת. המכונית מרגישה זריזה למדי, ורק בנהיגה נמרצת תרגישו מחסור בסוסים – גם בגלל שהשלדה הזו יודעת להסתדר בקלות עם הרבה יותר כוח. תיבת ההילוכים עובדת טוב, בלי תחושה "רציפה" מציקה, אבל כדי למצות ממנה את המיטב מומלץ לעבור למצב הידני. השילוב הראשוני, למרות המצמדים הרטובים, לא תמיד חלק. המנוע מייצר צליל מעט מחוספס, ולא הכי נעים, תחת עומס, אבל העוצמה נמוכה כך שזה לא ממש מפריע. בכל הקשור לצריכת דלק רשמנו 15 ק"מ לליטר מחוץ לעיר ו-9.6 ק"מ לליטר בממוצע בימי המבחן בזריזים, נתון נאה בהחלט.
 
אודי A6 עם מנוע 2.0 ליטר טורבו במבחן דרכים
צילום: מערכת אוטו 
הביצועים טובים. למרות הנפח הצנוע
 
שיוט ב-A6 הוא עניין נעים, עם הערה לגבי כמות רעשי הכביש. המתלים בגרסה הזו רכים יותר מהזכור לנו מהקוואטרו 3.0 ליטר, ומספקים ספיגה עדיפה, אך עדיין לא מצטיינים על שיבושים קטנים. בתוך העיר היא מרגישה מהודקת, ובורות גדולים יזעזעו את הרכב, אך היא נוחה בסך הכול.
 
בתור גרסת כניסה לא היו לנו ציפיות גדולות בתחום ההנאה מנהיגה, אבל למרות המתלים הרכים יותר וזוויות הגלגול שהם מייצרים, האחיזה עדיין גבוהה והמנוע מספק במרבית המקרים, כך שמתקבלת יכולת נאה.
 
מכובדת
אין ספק שלחובב ההגה עדיף לעבור לסגמנט נמוך יותר ולקבל מנוע חזק יותר. אך מי שרוצה מכונית סאלון ולא חובב ביצועים, גרסת הכניסה של ה-A6 היא בהחלט אופציה מעניינת. מרווחת, מכובדת, מאובזרת ונעימה למדי – רק זכרו לבקש בהזמנה שיורידו את סימון המנוע מהישבן.