סקודה אוקטביה
כמו שצפינו בעבר, הגרסה החזקה במבחר של סקודה אוקטביה (להוציא את ה-RS הספורטיבית) נחתה בארץ. מדובר בגרסת ה-1.8 ליטר TSI, שלה מנוע מוגדש טורבו המייצר 180 כ"ס ומשודך לתיבת ה-DSG עם שבעה הילוכים. מדובר במכונית זריזה למדי, אשר רושמת 231 קמ"ש מרביים והאצה ל-100 קמ"ש ב-7.4 שניות. בניגוד לדגמים הרגילים של האוקטביה שפגשנו בארץ, גרסה זו מצוידת במתלה אחורי רב-חיבורי (לעומת קורת המתח) שאמור לתרום לנוחות משופרת ולהתנהגות עדיפה. המכונית תגיע ברמת גימור אלגנס המצוידת יותר בהיצע ותכלול מערך מולטימדיה עם דיבורית בלוטות' מקורית ושליטה מההגה על מערכת השמע, חישוקים קלים ובקרת אקלים מפוצלת. מחיר גרסה זו יהיה 154,990 שקלים (פער קטן מ-10,000 שקלים לעומת גרסת ה-1.4 המצוידת).

בנוסף, החלה סקודה לשווק בימים אלה את גרסאות הדיזל של המכונית, שיופנו בעיקר לתחום המוניות שכה אוהב את האוקטביה. כצפוי, מחירי גרסאות אלה יהיו יקרים למדי בגלל המיסוי הירוק המעודכן. לוגמות הסולר תגענה עם מנוע ה-1.6 ליטר 105 כ"ס ברמת הגימור אלגנס (168,500 לידנית, ו-177,500 ל-DSG עם שבעה הילוכים) או עם מנוע ה-2.0 ליטר 150 כ"ס ותיבת ה-DSG6. זו האחרונה תהיה הגרסה המצוידת בהיצע עם גג נפתח, ריפודים מעור, תפעול חשמלי לכיוון מושב הנהג, ופנסי קסנון. היא גם תהיה היקרה במבחר עם תג מחיר של 208,990 שקלים.
סקודה אוקטביה וראפיד מתחדשות
צילום: מנהל
סקודה אוקטביה. מנוע ה-1.8 הגיע
סקודה ראפיד מתחדשת
במקביל להודעה על האוקטביה, הודיעה סקודה ישראל על הגעת הגרסה המחודשת של סקודה ראפיד. מתיחת הפנים שעברה לפני מספר חודשים נגעה בעיקר לעדכון ושיפור האיכות בתא הנוסעים (כולל שדרוג המושבים), כמו גם הוספת אפשרות שליטה של הנהג בחלונות האחוריים. בנסיעת המבחן שערכנו לגרסת הספייסבק (שהוצגה אחרי העדכון) התרשמנו מתא הנוסעים המעודכן לטובה, אך עושה רושם שנוחות הנסיעה (נקודת חובה נוספת לראפיד) נותרה דומה לעבר. מעניין אם נרגיש את השינוי גם בגרסת הסדאן. מעבר לכך, מוסיפה סקודה גרסת דיזל נוספת (1.6 ליטר 90 כ"ס) אשר תעלה 145,000 שקלים ותופנה בייחוד לתחום המוניות.
סקודה אוקטביה וראפיד מתחדשות
צילום: מנהל
תא הנוסעים המעודכן