מי תהיה מכונית השנה האירופאית?
מעט לפני ההכרזה על הזוכה בתחרות "אוטו השנה", נחשפת רשימת המועמדות הסופיות בתחרות "מכונית השנה האירופאית לשנת 2014". התחרות האירופאית, שמתקיימת משנת 1964, נערכת על-ידי מספר מגזיני רכב אירופאיים גדולים ממדינות כמו איטליה, בריטניה, גרמניה ועוד. במסגרתה נבחרים מדי שנה 58 עיתונאי רכב מ-22 מדינות אירופאיות לדירוג המועמדות לזכייה בתואר. וכעת, כאמור, חשף הארגון את רשימת הפיינליסטיות, מתוכן תיבחר מכונית השנה האירופאית.

ומי המכוניות שעלו לגמר? ברשימה ניתן למצוא שלוש משפחתיות קומפקטיות, שתיים מתוכן כבר משווקות בארץ מזה כמה חודשים. אלו הן מאזדה 3 – שזוכה לשבחים מהעיתנואים האירופאים על התנהגות הכביש הטובה, העיצוב וטכנולוגיית הסקיי-אקטיב החסכונית – וגם סקודה אוקטביה – שעלתה לגמר בזכות הממדים הנדיבים, מנועי ה-TSI ותחושת האיכות שהיא מעניקה לנהג. המשפחתית השלישית היא פיג'ו 308 החדשה, שכאמור, עדיין לא הגיעה לישראל אך כבר משווקת באירופה ומציגה קפיצה משמעותית קדימה מהדור הקודם אותו היא מחליפה, כדברי העיתונאים האירופים כמובן. בהמשך הרשימה ניתן למצוא גם את סיטרואן C4 פיקאסו (שכבר הספקנו לבחון), שכמו קודמו מציג עיצוב ייחודי ופתרונות יצירתיים בתא הנוסעים.
מכונית השנה האירופאית 2014: המועמדות הסופיות
צילום: מנהל
סיטרואן C4 פיקאס. מעוצב וחכם. לא בטוח שזה יספיק בשביל לזכות בתואר
בצד הירוק של החבורה נמצאות שתי מתמודדות – טסלה מודל S וב.מ.וו i3. שתיהן חשמליות, ושתיהן מבטיחות לספק חוויה יוקרתית לצד שמירה על הסביבה. הב.מ.וו מציעה אפשרות למאריך טווח (מנוע 2 צילינדרים קטן נפח שישמש כגנרטור) והיא זולה משמעותית מהטסלה (כ-41,000 דולר בארה"ב לעומת 62,400 דולר לטסלה הבסיסית). מצד שני, הסטלה מציעה טווח גדול משמעותית עם 332 ק"מ כבר בגרסת הבסיס (ועד ל-480 ק"מ בגרסה היקרה) לעומת 170 ק"מ לב.מ.וו ללא מאריך הטווח. מעניין. אחרונה חביבה ברשימה היא מרצדס S קלאס החדשה, המכונית שטוענת לכתר הטובה ביותר בכל מדד. אגב, הפעם האחרונה שמרצדס זכת בתוארה הייתה בשנת 1974 (עם גרסת ה-450 של ה-S דאז), מעניין אם תצליח לזכות בתואר השנה.
מכונית השנה האירופאית 2014: המועמדות הסופיות
צילום: מנהל
ב.מ.וו i3. מועמדת חזקה
מהרשימה נעדרות מספר מכוניות שדווקא עוררו סביבן עניין רב עם הגעתן ארצה כמו טויוטה קורולה החדשה ומיצובישי ספייס סטאר. גם סוזוקי קרוסאובר, סיאט לאון ורנו קפצ'ור לא צלחו את שלבי המיון האחרונים ונותרו מחוץ לרשימה. בצד היותר מסקרן ניתן למנות את רנו זואי (שערכנו עליה סיבוב קצר), פורשה קאיימן, ריינג' רובר ספורט החדש ויגואר F-טייפ, שגרסת הקופה שלה הוצגה לא מזמן.
מכונית השנה האירופאית 2014: המועמדות הסופיות
צילום: מנהל
מרצדס S קלאס. האם המכונית הטובה והיקרה בחבורה תהיה מכונית השנה?
בשנה שעברה זכתה בתחרות פולקסווגן גולף (שזכתה גם בתואר "מכונית השנה העולמית"), ובשנת 2012 זכו צמד התאומות אופל אמפרה ושברולט וולט. אנחנו מהמרים על ה-i3 החשמלית שתזכה בתואר מכונית השנה האירופאית לשנת 2014. למי אתם חושבים שיש סיכוי לזכות? בכל מקרה, ההודעה על הזוכה תימסר עם פתיחת תערוכת הרכב בז'נבה, בתחילת חודש מרץ הקרוב.