וולוו XC קופה קונספט
בחודש ספטמבר האחרון, במסגרת תערוכת פרנקפורט, חשפה וולוו מכונית תצוגה בשם 'קופה קונספט'. זו הייתה המכונית הראשונה מתוך שלוש שעתידה וולוו לחשוף – אשר תפקידן להציג את שפת העיצוב החדשה של היצרנית. החברה מזכירה כי המכונית הסדרתית שתיחשף בעתיד (על בסיס מכוניות הקונספט שתציג) תהיה זו שתחנוך לראשונה את הפלטפורמה המודלרית החדשה שהיא מפתחת תחת השם SPA (קיצור של Scalable Product Architecture).
בכל מקרה, ה-XC קופה קונספט, שייחשף במלואו בדטרויט בחודש הבא, אמור להציג את הפרשנות של וולו לשפת העיצוב החדשה בהקשר של רכבי פנאי – ורומז על עיצובו של המחליף העתידי לרכב הפנאי הוותיק של היצרנית – וולוו XC90. בדומה למכונית הקופה מתערוכת פרנקפורט, ה-XC מציג יחידות תאורה צרות ומודרניות מלפנים, כתפיים רחבות ויחידות תאורה צרות מאחור. האחרונות עולות כמעט עד לגג המכונית ומקנות ל-XC מראה מעניין מאחור.
פרטים ראשונים: וולוו XC קופה קונספט
צילום: מנהל
מראה ייחודי, אך עדיין רחוק מרכב סדרתי
מלבד העיצוב, ה-XC קופה אמור להדגים את הגמישות של פלטפורמת ה-SPA החדשה של וולוו. היא תהיה הבסיס למגוון דגמים רחב של היצרנית בעתיד – החל ממכונית קופה ספורטיבית ועד לרכב פנאי בגודל מלא, דוגמת ה-XC90. יחד עם סדרת המנועים החדשה שהציגה וולוו מוקדם יותר השנה, תעשה החברה ניתוק מוחלט משיתוף הפלטפורמות והמנועים עם פורד, בדגמיה העתידיים.
בשלב זה, וולוו נמנעת מלפרט יותר על הרכב, ומבטיחה כי בתחילת ינואר (מעט לפני פתיחת התערוכה בדטרויט) תחזור עם פרטים נוספים. אנו כמובן נשוב ונעדכן.
טיזר לקראת החשיפה