ב.מ.וו i3
יורו NCAP, ארגון הבטיחות האירופאי, פרסם תוצאות מבחני ריסוק שערך ל-11 דגמים, רובם רלוונטיים גם אלינו. מאזדה 3, המכונית שצפויה להיות הנפוצה ביותר בכבישי ישראל מבין כל הנבחנות, זכתה בחמישה כוכבי בטיחות. ה-3 הציגה ציונים טובים בהגנה על מבוגרים (93%), ילדים (86%) ומעט פחות טובים – אך מקובלים בקטגוריה – להולכי רגל (65%). פיג'ו 308, משפחתית נוספת שצפויה להגיע ארצה בשנה הבאה, זכתה גם היא בחמישה כוכבים עם 92% בהגנה על מבוגרים, 79% בהגנה על ילדים ו-64% במבחן ההגנה על הולכי רגל.
בנוסף למשפחתיות העממיות, נבחנו גם מזראטי גיבלי היוקרתית ואינפינטי Q50 החדשה. המזראטי (שמשווקת כבר בארץ) זכתה בחמישה כוכבים עם 95% בהגנה על מבוגרים, 79% בהגנה על ילדים ו-74% בהגנה על הולכי רגל. גם האינפינטי, ששיווקה בארץ טרם החל, זכתה בחמישה כוכבים עם 86% בהגנה על מבוגרים, 85% בהגנה על ילדים ו-67% בהגנה על הולכי רגל. מיצובישי אאוטלנדר PHEV נבחן גם הוא בסבב האחרון וזכה בחמישה כוכבים גם כן. הגרסה ההיברידית של רכב הפנאי המוכר השיגה את הציון עם 88% בהגנה על מבוגרים, 84% בהגנה על ילדים ו-64% בהגנה על הולכי רגל. אחרון חביב שזכה בסבב בחמישה כוכבים הוא פורד קונקט החדש, שעתיד לעלות גם הוא ארצה בשלב כזה או אחר.

מאזדה 3 במבחני הריסוק. זכתה בחמישה כוכבים
לצערנו, חלק גדול (כמעט מחצית) מהנבחנים בסבב האחרון זכו בארבעה כוכבים, זאת במקום החמישה אליהם התרגלנו. פורד אקוספורט, ניסאן נוט החדש (עליו הספקנו לנהוג בחו"ל) וב.מ.וו i3 החשמלית איבדו את הכוכב החמישי בעיקר בגלל ציון הגנה לא מספק להולכי רגל (58% לפורד וניסאן, 57% לב.מ.וו). פולקסווגן טרנספורטר הציג ציון נמוך – אך דומה לשאר המתחרים בקטגוריה – בהגנה על הולכי רגל (32%), וציונים נמוכים רק במעט מרף המינימום בהגנה על מבוגרים (79%) וילדים (74%).
הרכב האחרון שנבחן בסבב היה מרצדס סיטאן. כזכור, הטנדרון הקטן של מרצדס מבוסס על רנו קנגו המוכר, וכשנבחן מוקדם יותר השנה זכה בשלושה כוכבים בלבד במבחני הריסוק. מרצדס הבטיחה לחזור עם גרסה מעודכנת, וזו הגרסה שנבחנה הפעם. הטענות בפעם הקודמת נגעו בעיקר לתפקוד כריות האוויר והגנה על ילדים. מרצדס אכן הצליחה לשפר את הציון לארבעה כוכבים (עם 81% בהגנה על ילדים לעומת 69% בפעם הקודמת), אך לא עברה את רף המינימום בהגנה על מבוגרים (למרות שיפור קל ל-79% לעומת 74% בפעם הקודמת) ולכן לא הצליחה להשיג את הכוכב החמישי.

מזראטי גיבלי. "בטיחות זו לא מותרות"

פיג'ו 308 במבחני הריסוק