יונדאי ג'נסיס החדשה
הג'נסיס, מכונית הסאלון של יונדאי, אומנם אינה נמכרת במחוזותינו אבל עבור היצרנית הדרום-קוריאנית יש לה חשיבות רבה – במיוחד עבור הקהל בארץ המוצא. הוכחה לכך אפשר למצוא בעובדה שראש הממשלה הקוריאנית נכח באירוע ההשקה של הדור החדש, וש-3,500 יחידות הוזמנו כבר ביום הראשון של פתיחת רשימת ההמתנה המוקדמת. יונדאי מתכננת לייצר 62,000 עותקים מהג'נסיס החדשה בשנה הבאה, כשיותר ממחצית הכמות מיועדת לשוק הדרום-קוריאני.
החברה מכוונת את הג'נסיס סדאן החדשה לתחרות במיטב התוצרת האירופאית בקטגוריית הסאלון. לא כדאי לזלזל בהצהרותיה של יונדאי, שכן עושה רושם כי הדור השני ביצע קפיצת מדרגה ברורה בכל הנוגע לעיצוב, בטיחות וקידמה טכנולוגית.
הממדים אומנם נשארו דומים מאוד לאלו של הדור היוצא (499 ס"מ לאורך ו-189 ס"מ לרוחב), למעט בסיס הגלגלים שצמח ב-7.5 ס"מ לכדי 301 ס"מ תמימים. עם זאת, המראה החיצוני מציג את השלב הבא בפילוסופיית "הפיסול הזורם" של יונדאי, והתוצאה היא עיצוב מודרני ודינאמי בהרבה מזה של הג'נסיס הקודמת. גם פנים המכונית מציג התקדמות ניכרת, עם תא נוסעים יוקרתי ועשיר מבעבר, וטענה למרווח והנדסת אנוש משופרים. בין היתר, אפשר למצוא תצוגה עילית שמוקרנת על השמשה הקדמית ומערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8 אינץ'.
להתחיל מבראשית: יונדאי ג'נסיס החדשה
צילום: מנהל
דור שני לסדאן היוקרתית של יונדאי
עוד מספרת יונדאי על הקשחת המרכב (שימוש רב יותר בפלדה ועלייה של 16% בעמידות לפיתול) שתורמת להפחתת רעידות, כמו גם שיפור בבידוד רעשי המנוע, כביש ורוח. בנוסף, מתלים רב-חיבוריים חדשים מלפנים ומאחור, צפויים לסייע ביצירת נוחות נסיעה משופרת. לאלו מצטרפת גם מערכת לבחירה מצבי נהיגה (חסכון, רגיל, ספורט ושלג).
נראה כי ביונדאי שמו דגש רב על תחום הבטיחות, עם שלל מערכות עזר חדשות. לדוגמה, תוכלו למצוא מערכת סיוע להיגוי בזמן חירום (מסייעת להתחמק מהתנגשות חזיתית), בקרת שיוט אדפטיבית שיודעת לתזמן גם את פעולת מערכת העצור-וסע, התראה על שטחים מתים וסטייה מנתיב, בנוסף למערכת סיוע לשינוי נתיב (תמנע מעבר לנתיב אחר אם תזהה רכב מתקרב). וזאת מבלי שהזכרנו מערכות נוספות ואת כרית האוויר לברכו של הנהג.
היצע יחידות הכוח כולל שלושה מנועי V6 (בנפח 3.0, 3.3 ו-3.8 ליטר) אשר יפיקו מ-257 ועד ל-315 כ"ס. בראש המבחר יעמוד מנוע V8 בנפח 5.0 ליטר, המייצר 425 כ"ס ו-53 קג"מ. כל המנועים משודכים לתיבת הילוכים אוטומטית עם שמונה יחסי העברה, כשהג'נסיס תגיע עם הנעה אחורית או כפולה-קבועה.
לראשונה בתולדות הדגם, יונדאי ג'נסיס מיועדת להימכר גם באירופה, כשאלינו לא ידוע כרגע אם היא צפויה להגיע.
מכונית הקונספט עליה מבוססת הג'נסיס החדשה