DSG7
יצרנית הרכב הגרמנית מודיעה על קריאה לתיקון ברחבי העולם (בהיקף של 2.6 מיליון כלי רכב), כאשר מדובר על שלוש תקלות נפרדות ברכבי קונצרן פולקסווגן. התקלות רלוונטיות גם לרכבים שנמכרו בארץ.
התיקון הראשון נוגע לתיבת ה-DSG7 במגוון כלי רכב (אותה תיבה מורכבת גם בדגמי סיאט, סקודה ואודי), וזהו התיקון הרחב ביותר בהיקפו מבין השלושה – כ-6,000 כלי רכב בישראל (1.6 מיליון כלי רכב ברחבי העולם). היצרנית גילתה כי השימוש בשמן סינטטי (בדגש על מדינות חמות) יכול לגרום לכשל במעגלים החשמליים של התיבה, בעיקר בעת נסיעה איטית בפקקים. במסגרת התיקון יוחלף השמן הסינטטי בשמן מינרלי שאמור למנוע את התקלה, משך התיקון יעמוד על כשעה וחצי.
פולקסווגן מודיעה על ריקול ל-2.6 מיליון כלי רכב
צילום: מנהל
התיקון השני (ובעל פוטנציאל הסכנה הגבוה ביותר) נוגע לפולוקסווגן אמארוק מהדגמים שיוצרו בשנים 2012-2013. בבדיקה שערכה היצרנית, התגלה כי קיים חשש לנזילה מצינור הדלק כתוצאה מחיכוך בתא המנוע – דבר שיכול להוביל להתלקחות. התיקון כולל התקנת שרוול מגן על צינור הדלק למניעת החיכוך. בארץ התקלה נוגעת לכ-60 כלי רכב, וזמן התיקון יעמוד על כ-60 דקות.
התיקון האחרון נוגע לפולקסווגן טיגואן מהשנים 2008-2011, כאשר היקפו בארץ עומד על כ-1,000 כלי רכב. היצרנית גילתה כי קיימת אפשרות לכשל של נתיך, היכול להוביל לפגיעה במעגל חשמלי האחראי על התאורה החיצונית של הרכב (פנסי דרך, איתות וכו'). במסגרת התיקון יוחלף הנתיך באחד עמיד יותר, זמן התיקון צפוי לעמוד על כ-15 דקות.
מפולקסווגן ישראל נמסר כי בימים הקרובים תישלח הודעה לכל בעלי הרכבים הרלוונטיים ע"י היבואנית, והטיפול יתבצע (כמובן) ללא חיוב.

תיבת ה-DSG7