רכבי הקונספט של מיצובישי
מזה כמה שנים שמיצובישי וניסאן מפתחות יחדיו מכוניות 'קיי' לשוק היפני (תחת חברת בת משותפת), וכעת מודיעות היצרניות על הרחבת שיתוף הפעולה ביניהן, שיכלול מעתה גם את רנו.
 
 
הנושא הראשון שמוזכר בהודעה המשותפת הוא תחום ההנעה החשמלי. כל אחת משלושת היצרניות מנסה להתבלט בתחום – מיצובישי עם ה-i-MiEV, ניסאן עם הליף ורנו עם מספר כלים משלה (ביניהם הזואי והפלואנס Z.E ששווקה גם אצלנו). כחלק משיתוף הפעולה, הודיעו היצרניות על שיתוף ידע וטכנולוגיות קיימות ביניהן וחקר משותף של פיתוחים עתידיים. את התוצר הראשון נראה בשנים הקרובות בדמות דור חדש של מכונית 'קיי' משותפת למיצובישי וניסאן, לה תהיה גרסה חשמלית ייעודית, שאולי אף תצא מגבולות יפן.
 
 
מיצובישי ורנו-ניסאן מודיעות על שיתוף פעולה
צילום: מנהל 
 מיצובישי i-MiEV החשמלית. יורשת תגיע בקרוב?
 
בהמשך, מודיעה מיצובישי על שתי מכוניות חדשות שיתבססו על מכלולי רנו. כרגע, היצרניות לא מפרטות על היקף השימוש במכלולים ואילו ממכוניות רנו יהוו את הבסיס. המכונית הראשונה תהיה מכונית סדאן גדולה שתתאים לשוק האמריקני (ככל הנראה מחליפה לגאלאנט). היא תורכב במפעל רנו-סמסונג שבקוריאה, מה שמצביע דווקא על אחת ממכוניות סמסונג כבסיס למכונית החדשה של מיצובישי. המכונית השנייה תהיה סדאן קטנה יותר (משפחתית קומפקטית), שתשווק בתפוצה גלובאלית. ככל הנראה מדובר במחליפתה של מיצובישי לאנסר הוותיקה (הוצגה בשנת 2007), אך היצרנית לא מרחיבה בנושא.
 
מיצובישי ורנו-ניסאן מודיעות על שיתוף פעולה
צילום: מנהל 
סמסונג SM5. הבסיס לגאלאנט הבאה?
 
מעבר לשיתוף הפעולה עם ברית רנו-ניסאן, מיצובישי חושפת תמונות ראשונות של רכבי הקונספט שתציג בתערוכת טוקיו הקרובה – 'קרוסאובר ראנר קונספט' (אדום מימין בתמונה הראשית), 'גרנד קרוזר קונספט' (אפור במרכז) ו'אקטיב ראנאבאוט קונספט' (ירוק משמאל). בנוסף, תציג החברה מנוע בנזין מוגדש טורבו חדש בנפח 1.1 ליטר עם הזרקה ישירה וגם תיבה אוטומטית חדשה עם שמונה הילוכים (אך לא אמרה אם מדובר בפיתוח עצמאי).
 
אחרי מספר שנים רדומות שעברו על היצרנית היפנית, נראה כי היא נמצאת בעיצומה של תנופת פיתוח מחודשת. בהנחה שכל התוכניות יצאו לפועל, היא צפויה לחדש חלק גדול מקו הדגמים שלה בשנים הקרובות, כאשר חלקם רלוונטיים גם אלינו בישראל.