סובארו לוורג
11בחודש הבא תיפתח תערוכת טוקיו את שעריה והיצרניות היפניות עובדות במרץ כדי להרשים את הקהל במגרשן הביתי. ביניהן נמצאת גם סובארו, שמכריזה על שלוש מכוניות קונספט ואב-טיפוס אחד שתציג בתערוכה החשובה לתעשייה היפנית. לצערנו, היצרנית אפילו לא רומזת על גרסת STi לסובארו אימפרזה או ל-BRZ.
אז מה כן תציג בתערוכה? את מרכז הבמה תתפוס ה'לוורג' – אב-טיפוס (משמע, כמעט מוכן לייצור) למכונית "טורינג-ספורטיבית", כך סובארו. היא ממעטת בפרטים אך מבטיחה עיצוב "מסוגנן וספורטיבי", יחד עם שימושיות והנאה מנהיגה. אם לשפוט לפי צללית הצד שחשפה סובארו, הלוורג (כנראה) יהיה בתצורת סטיישן. סובארו חושפת מעט פרטים על המנוע. הוא יהיה בתצורת בוקסר (כמובן) ובנפח של 1.6 ליטר, וייעזר במערכת הזרקה ישירה ומגדש טורבו כדי לשלב בין ביצועים טובים ופליטת מזהמים נמוכה (סובארו לא מפרטת מעבר לכך). את הלוורג תכננה סובארו כדי שתתאים באופן אופטימלי לשוק היפני, וכרגע לא ידוע אם ישווק בשאר העולם.
סובארו תציג קרוסאובר חדש בתערוכת טוקיו
צילום: מנהל
סובארו לוורג. סטיישן ספורטיבי?
המכונית השנייה שתציג בתערוכה תהיה שלב נוסף בהתפתחות של ה'ויזיו קונספט' (Viziv) שהוצגה בתערוכה ג'נבה מוקדם יותר השנה. להזכירכם, הויזיו הייתה קרוסאובר (פנאי-קופה) עם ארבעה מושבים ומערכת הנעה היברידית (פלאג-אין). סובארו מבטיחה לאבולוציה של הקונספט אך לא חופשת פרטים נוספים עליו. מעניין יהיה לראות לאן התקדמה עם הויזיו במהלך השנה האחרונה.
סובארו תציג קרוסאובר חדש בתערוכת טוקיו
צילום: מנהל
סובארו ויזיו קונספט. רכב פנאי ספורטיבי עם הנעה היברידית
קונספט נוסף (גם הוא קרוסאובר) יהיה ה'ספורט קרוס דיזיין' (Sport cross design). הקרוס ספורט אמור להראות את הכיוון העתידי אליו מתקדמים רכבי הפנאי של סובארו (והיא מגדילה לומר כי כל המתחרים ילכו בדרכה). הקונספט משלב בין ספורט ושימושיות, ובתכנונו סובארו שמה דגש על נוחות הכניסה והתפעול של תא הנוסעים ושימושיות בתא המטען הגדול. אורכו של הרכב יעמוד על 430 ס"מ, מה שמצביע (אולי) על מתחרה עתידי נוסף בקטגוריית רכבי הפנאי הקטנים דוגמת ניסאן ג'וק המצליח.
סובארו תציג קרוסאובר חדש בתערוכת טוקיו
צילום: מנהל
סובארו קרוסאובר 7 - פנאי למשפחה
אחרון חביב הוא ה'קרוסאובר 7 קונספט' – רכב פנאי גדול למדי (478 ס"מ לאורך, 170.5 ס"מ לגובה) שמציע מקום לשבעה נוסעים. לנו הוא מזכיר מאוד את האקסיגה, אבל סובארו לא ממהרת לחשוף פרטים עליו. היא כן מספרת שהוא עושה שימוש במנוע בוקסר בנפח 2.5 ליטר ותיבת הילוכים רציפה (וכמובן – הנעה כפולה קבועה), ומעבר לכך מותירה את הפרטים חסויים. אנחנו כמובן נשוב ונעדכן.