ראם 3500ראם, החטיבה המסחרית של דודג', מתכוונת להרחיב את המבחר המקומי בתקופה הקרובה. כל זאת כדי להפוך גם בארץ, לחטיבה אמיתית וכמעט נפרדת מדודג' (כפי שנעשה בארה"ב) ובדרך לנצל את עליית המודעות שיביא עימו הרכש הצבאי של כלים מבית ראם.

החידוש הראשון, ששיווקו מתחיל בימים אלה ממש, הוא גרסת ה'לארמי' של דודג' ראם 3500 המשווק היום. מדובר בגרסה עשירה משמעותית באבזור (ללא שינוי ביחידת ההנעה) ובעלת מראה מושך יותר בזכות שימוש בשני צבעים. גרסת ה'לארמי' כוללת גג נפתח, ריפוד ודיפון מעור, בקרת אקלים מפוצלת ומדרגות צד מקוריות. בדודג' זיהו רצון של לקוחות פרטיים, אותם הרכב משמש גם בשעות הפנאי (להבדיל מעובדים), בכלי מאובזר יותר. תוספת המחיר לגרסה המאובזרת תעמוד על כ-30,000 שקלים (המחיר יהיה כ-250,000 שקלים).
צילום: מנהל
מתחרה גדול לטנדרים היפנים?

בשנה הבאה עשויה דודג' להתחיל בשיווק הראם 1500 דיזל החדש בגרסה אוטומטית. מדובר בטנדר שקרוב יותר במידותיו לטנדרים היפנים מאשר ה-3500 הגדול (אורך כללי של 530 ס"מ בגרסה הקצרה, דומה לאיסוזו דימקס). המחיר צפוי להיות יקר יחסית לפלח הטנדרים העממיים יותר, קרוב ל-300,000 שקלים, אבל היבואן עדיין נמצא במשא ומתן עם היצרנית. הרכב יגיע ברמת אבזור גבוהה, עם הנעה כפולה, מנוע דיזל V6 בנפח 3.0 ליטר (240 כ"ס, 58 קג"מ) ותיבת שמונה ההילוכים המוכרים מהגרנד-צ'ירוקי.

עוד תוספת למבחר שעושה צעדים ראשונים היא הראם 4500, שנחשב משאית קלה (קטגוריה מעל ה-3500) ומצוידת במנוע בנפח 6.7 ליטר 305 כ"ס. הראם 4500 יוצע כמשאית שלדה, עליה ירכיבו הלקוחות ארגז בהתאם לצרכים שלהם. מחירו הבסיסי טרם נקבע.
האמריקנים מתייחסים לטנדרים שלהם ברצינות - השקת ראם 1500