יונדאי ג'נסיס סדאן החדשה
יונדאי הציגה את מכונית הסאלון הגלובאלית שלה, הג'נסיס, לפני כ-5 שנים, כשהיא מכוונת בעיקר לשוק המקומי (בדרום קוריאה) ולצפון אמריקה. היו לה מראה מכובד למדי, רשימת אבזור ארוכה ואפילו גרסת קופה מרשימה. עם פתיחת השוק המקומי לתקינה אמריקנית, נרקמו תכניות להבאת הג'נסיס (סדאן וקופה) ארצה – אך אלו לא התממשו. כעת מציגה היצרנית את יונדאי ג'נסיס סדאן החדשה, דור שני למכונית הסאלון בעלת ההנעה האחורית. זו זוכה לחשיפה מוקדמת עבור השוק הקוריאני, כשבשנה הבאה היא תעשה דרכה גם אל שאר השווקים (כלומר, אמריקה). לנו, כך נראה, זה לא ממש ישנה – כרגע לא ידוע על תכניות חדשות להבאת הדגם לארץ והאם יתממשו.

רמז לעיצוב קיבלנו בתערוכת דטרויט, שהתקיימה בתחילת השנה. יונדאי הציגה את הקונספט HCD-14 – מכונית בתצורת קופה-ארבע-דלתות שהניחה קווים כלליים לעיצוב של הג'נסיס החדשה. גרסת הייצור, אותה אנחנו זוכים לראות באיור בלבד, מקבלת מראה סדאן שגרתי יותר (ומזכירה את הקונספט בעיקר בקו החלון האחורי). הג'נסיס החדשה אומנם מתיישרת על-פי קו העיצוב של שאר דגמי החברה המודרניים (פיסול זורם ע"פ יונדאי), אך מאופיינת בעיצוב סולידי בהרבה (אפילו הגריל המשושה מציג זוויות קהות יותר). לפי יונדאי, מכונית הסאלון צריכה להציג מראה מכובד, מחויט ומעונב, וזה בסדר.

יונדאי מציגה את הדור הבא של הג'נסיס בקוריאה
צילום: מנהל

יונדאי אינה מרחיבה בפרטים אודות הדור החדש של הג'נסיס. ההנעה צפויה להישאר אחורית, כשלראשונה בדגם, תוצע גם גרסה עם הנעה כפולה בחלק מהגרסאות. היצרנית מבטיחה מערך מתלים משופר שיעניק נוחות נסיעה איכותית יותר, וכן שיפור בהתנהגות המכונית. כך המצב גם בגזרה הבטיחותית, עם שיפור בקשיחות המרכב ותוספת של מערכות עזר, כמו חגורות בטיחות אקטיביות שתהדק את הנוסע למושב עוד לפני התאונה.
ריס מילן מאחורי ההגה של הג'נסיס קופה