אלפא רומיאו 4C בנורבורגרינגאמת המידה של ביצועים עבור מכוניות ספורט ממשיכה לספק חדשות. אלפא רומיאו מפרסמת השבוע את התוצאה הרשמית, אותה השיגה עם ה-4C החדשה, העומדת על 8:04 דקות. נכון, זה לא ממש מתקרב למספרים אליהם התרגלנו לראות, בטח לא לאלה של מכוניות כמו פורשה 918 ספיידר, שקבעה לאחרונה תוצאה מרשימה ביותר שיורדת מ-7 דקות. אבל אל תזלזלו באלפא הקטנה, שכן בשביל מכונית עם "רק" 240 כ"ס, מדובר בתוצאה מצוינת. אלפא רומיאו 4C קובעת, למעשה, שיא מסלול עבור מכונית עם פחות מ-250 כ"ס. חוץ מזה, אם תחפשו טוב-טוב באחת מרשימות התוצאות הכלליות של המסלול, תמצאו שה-4C נמצאת בחברה טובה, והיא אף מהירה יותר מכמה מכוניות חזקות ממנה בהרבה, כמו ב.מ.וו M3 הקודמת ואפילו אסטון מרטין V8 ואנטאג'.

את התוצאה הזו משיגה ה-4C, להזכירכם, עם מנוע 4 צילינדרים בנפח 1,750 סמ"ק ומגדש טורבו. את ההספק כבר אמרנו (240 כ"ס, ב-6,000 סל"ד) והמומנט עומד על 35.7 קג"מ ב-2,100-4,000 סל"ד. התיבה דו-מצמדית, ההנעה אחורית והביצועים עומדים על 4.5 שניות בלבד ל-100 קמ"ש ו-258 מרביים. הסקרנים שביניכם ישמחו לשמוע שהיא צפויה להגיע ארצה במהלך המחצית הראשונה של 2014, אבל עם תג מחיר שצפוי לעמוד על כחצי מיליון שקלים.
צילום: מנהל
הקאמארו הסדרתית המהירה בהיסטוריה
גם שברולט מפרסמת תוצאות חדשות מהמסלול המפורסם. בעוד אנחנו ממתינים לתוצאה הרשמית של הקורבט החדשה, הולכת הגרסה הכוחנית של שברולט קאמארו, ה-Z28. עם מנוע ה-LS7 המפורסם (8 צילינדרים, 7.0 ליטרים, 505 סוסים, 66.5 קג"מ) בקרביה, משיגה ה-Z28 תוצאה של 7:37.40 דקות, שהופכת אותה לקאמארו (הסדרתית) המהירה אי-פעם. התוצאה הזו, שמציבה אותה בשכנות לפורשה 911 קאררה S הנוכחית וללמבורגיני מרצ'יאלאגו, משיגה הקאמארו Z28 במזג אוויר רחוק-מאידיאלי. בעוד את רוב הדרך היא עשתה על אספלט לח-עד-רטוב, לקראת קו הסיום היא כבר התמודדה עם גשם שוטף. לטענת שברולט, בתנאים יבשים היא תוכל לגלח 6 שניות נוספות מהתוצאה, מה שעשוי לקרב אותה לשמות כמו פרארי 458 איטליה, 911 GT2 (דור קודם) ועוד.
ההקפה של ה-4C
ושל הקאמארו Z28