מאזדה - תחזור לקדמת הבמה בשוק הרכב הישראלי?
"הלקוחות שלנו רוצים לנהוג במאזדה ואנחנו רק צריכים לתת להם את הצידוק", אומר שחר שמש, משנה למנכ"ל דלק מוטורס, בהשקת מאזדה 3 החדשה. "היום אנחנו עושים צעד קדימה להחזרת מאזדה לקדמת הבמה בשוק הרכב הישראלי", הוסיף. וביומרות הגדולות של אנשי מאזדה ישראל אי אפשר להתבלבל. הם, כהרגלם, לא ידברו על מספרים, אבל לאור הדברים הנאמרים במסיבת העיתונאים אי אפשר לטעות בכוונות. אחרי הכול, כמו שהם טורחים להדגיש, שתי המכוניות האחרונות של מאזדה שהושקו בארץ (מאזדה 6 כמו גם CX-5) הפכו למובילות ברורות בפלח שלהן.

"הדבר היחיד שאני מוכן להגיד" אומר גיל אגמון, מנכ"ל דלק מוטורס, "הוא שאנחנו נמכור הרבה מאוד מאזדה 3". "עד מרץ-אפריל תהיה לנו כמות מוגבלת", הוא מוסיף, "אבל אחרי כן תהפוך ה-3, להערכתנו, לאחת משלוש המכוניות המובילות במדינה".

לשאלה הכללית והחשובה יותר, האם מאזדה יכולה לחזור ולהוביל את המכירות בשוק המקומי, התשובה של אגמון מורכבת יותר. "השוק הרבה יותר מבוזר היום, ולנו אין שחקן בכל פלח. הכוונה שלנו זה להיות מוביל בכל פלח בו אנחנו מתחרים, או לפחות בצמרת. הימים בהם יכולת להוביל את השוק עם מכונית אחת עברו ברוב המקרים".
אגמון:
צילום: מנהל
בכל מקרה אין לאגמון ספק שלעומת ה-3 היוצאת, שסבלה בשנים האחרונות מתחושה מיושנת מול המתחרות ומחיר גבוה, עם הדגם החדש הוא יכול להיות תחרותי הרבה. "אנחנו מאמינים שנביא לקוחות ממקומות אחרים. העבודה היפה שעשו חלק ממתחרינו בשנתיים האחרונות נובעת הרבה יותר מחולשת המפסידים מאשר מעוצמת המנצחים. בסוף זה עסק מוצרי והלקוח ישפוט איפה הוא מקבל יותר".

האם מנוע בנפח 1.5 ליטר אינו בעייתי מבחינת תפיסת השוק?
"הסיפור הזה רק מתחיל. תיכף יהיו כאן מנועים בנפח 1.0 ליטר במכוניות משפחתיות, וכבר היום יש מנועים בנפח 1.2 ליטר. מנועי 1.5 יהיו המנועים העיקריים בעולם, אפילו בתחום הפרמיום. מבחינת הספק אני חושב שאנחנו במקום לא רע".

לא פחות חשובה היא שאלת רכבי הקרוסאובר שנוגסים בתחום המשפחתי, ועד כמה הוא יקשה על ה-3 החדשה. "קטגוריית הקומפקטיות נוטלת היום כ-35% מסך השוק, זאת לעומת 70% בעבר", מסביר אגמון. "אבל היום, כשהבאנו לקטגוריה רמות אבזור גבוהות שהיו שמורות לדגמי פרמיום, אנחנו מאמינים שהוא יחזיר חלק מהלקוחות ויגרום לאנשים שהעדיפו רכב קרוסאובר לנדוד חזרה. עדיין מדובר בפלח של כ-80,000 מכוניות בשנה".
בשנה שעברה זכתה מאזדה בתחרות 'אוטו השנה' עם ה-CX-5. האם ה-3 תזכה בתואר השנה?