מנוע בנזין, מנוע חשמלי וסוללות בתא המטען. מאזדה 3 היברידית
מאזדה, באופן בולט למדי, היא מאחרונות היצרניות שלא קפצו על עגלת הטרנד ההיברידי. ב-2010, למי שלא זוכר, הכריזה היצרנית הקטנה (יחסית) כי תרכוש טכנולוגיה היברידית מאחת מחלוצות התחום – טויוטה. למעלה מ-3 שנים אחרי, כשטכנולוגיית הסקיי-אקטיב היא השלטת בקו הדגמים של מאזדה, היא מראה שאין בכוונתה לפספס את הרכבת ומציגה גרסה היברידית ל-3 החדשה, אשר שיווקה יחל בחודש הבא (נובמבר) ביפן. שם, אגב, היא משווקת תחת השם אקסלה (Axela).
 

הגרסה ההיברידית של מאזדה 3 עושה שימוש במנוע 2.0 ליטר שפותח במיוחד עבורה, גם הוא בטכנולוגיית סקיי-אקטיב. המנוע מספק 98 כ"ס ו-14.5 קג"מ ב-4,000 סל"ד. הוא משודך למנוע חשמלי שמספק 80 כ"ס, כאשר ההספק המשולב אינו מוגדר בדפי הנתונים. גרסה זו עושה שימוש בתיבה רציפה, וההנעה קדמית. נתון צריכת הדלק המוצהר, שנמדד לפי התקן היפני, עומד על 30.8 ק"מ לליטר בממוצע. פליטת המזהמים – 75 גרם של פחמן דו-חמצני לקילומטר.
יחידת הנעה זו תוצע רק בגרסת הסדאן של ה-3, ככל הנראה בשל פגיעתו של מערך הסוללות (ניקל-מטאל, אגב), בנפח תא המטען.
 
מאזדה תשווק גרסה היברידית ל-3, אבל לא אצלנו
צילום: מנהל 
תא מטען מצומק

מחיר גרסת הכלאיים של ה-3 ינוע בין 2,373,000 ין (שהם כ-86,000 שקלים) ל-2,625,000 ין (כ-95,000 שקלים), בהתאם לרמת הגימור. בהשוואה לגרסאות האחרות שמשווקות שם, מדובר בהבדלים של כ-20,000 שקלים מגרסאות הבסיס, וכמעט ללא שינוי בהשוואה לגרסאות ה-2.0 ליטר המאובזרות והדיזל (מנוע 2.2 ליטר שאינו משווק כאן).
 
אלו הם, כאמור, צעדיה הראשונים של מאזדה בתחום הנעות הכלאיים. סביר להניח שבשנים הקרובות, יותר ויותר מדגמי החברה יחלו להציע גרסאות היברידיות. אלו צפויות להציג נתוני צריכת דלק מרשימים בשל השילוב בין טכנולוגיית הכלאיים המוכחת של טויוטה לבין טכנולוגיית הסקיי-אקטיב. אבל אל תחכו עם הקנייה – ייקח זמן עד שגרסאות אלו יעשו עלייה לאירופה ולישראל.