פרארי GTO 250
בשנה שעברה סיפרנו לכם על פרארי 250 GTO ששברה את השיא למכונית היקרה ביותר בהיסטוריה, לאחר שנמכרה לאספן אנונימי בסכום של 31.7 מיליון דולרים. מעט לאחר מכן, חזרנו לדווח על פרארי 250 GTO נוספת (ששרתה את הנהג המפורסם סטרלינג מוס), ששברה את השיא החדש כשנמכרה בסכום של 35 מיליון דולרים.
לאור שני המקרים האלו, החדשה שבפינו אולי לא תדהים אתכם – השיא למכונית היקרה בהיסטוריה נשבר פעם נוספת. וכן, גם הפעם מדובר בפרארי 250 GTO, אבל המספרים הם בליגה אחרת לחלוטין. הפרארי הנוכחית (משנת 1963) נמכרה לאספן אנונימי בסכום אסטרונומי של 52 מיליון דולרים – 49% יותר מהשיא הקודם(!). רבים חשבו שהשיא הקודם לא ישבר, ושמדובר במעין "בועת מחירי אספנות" שתתנפץ בסופו של דבר, אך המכירה האחרונה העמידה אותם על טעותם ושיפרה את מצב הרוח של האספנים.
הפרארי שנמכרה ב-52 מיליון דולר
צילום: מנהל
אז איך הגיעה לעולם ה-GTO? בתחילת שנות ה-60', פרארי (האיש), רצה להיכנס עם ה-250 שיוצרה באותן שנים להתחרות בקטגוריית המרוצים Group 3 GT של ה-FIA. לשם כך נדרש להציג גרסת מרוץ שתאושר ע"י ה-FIA, כשאחת מהדרישות הייתה שתימכר גם ללקוחות פרטיים. וכך הציגה פרארי את ה-250 GTO, כאשר השם GTO מסמן שמדובר במכונית GT מאושרת למרוצים (Omologato – משמעותו מאושר ע"י סמכות רשמית באיטלקית). ה-GTO צוידה במנוע V12, בנפח 3.0 ליטר, עם הספק של 300 כ"ס – נתון גבוה לימים ההם – ויוצרה ב-39 עותקים (בשתי גרסאות שונות).
בתחילת שנות ה-70', תפסה הפרארי הייחודית את עיניהם של האספנים, שהחלו לסחור בה. מאז, החל מחירה לטפס מעלה, ככל שיותר ויותר אספנים החלו מתעניינים בה. היום, כאמור, מחיריה מגיעים לסכומים אסטרונומיים, כאשר ההערכות גורסות כי הבאה שתימכר תנוע באזור ה-50 מיליון דולרים גם כן.