פורשה 911 טורבו קבריולה
הדור הנוכחי של פורשה 911 ראה אור לראשונה לפני כשנתיים. קצת לאחר מכן הגיעה גם גרסת הקבריולה. בשנה שעברה הגיעו כפולות ההנעה ולפני מספר חודשים הציגה היצרנית את הטורבו החדשה, לצד הטורבו S המחוזקת. כמו שעון, מגיעה כעת גרסת הקבריולה המוגדשת, שמחברת את הכול (כמעט) למקשה אחת – ביצועים, טרנדיות (למי שבקטע) ומחיר גבוה. ובכלל – למעט אי-אלו מהדורות מיוחדות שהוצגו במרוצת השנים – לפניכם, בין השאר, גם ה-911 הכי יקרה בהיסטוריה.

הטורבו קבריולה מציעה את המתכון שכבר למדנו להכיר בגרסת הקופה. מנוע 3.8 הליטרים מייצר 520 כ"ס בגרסה ה"רגילה" ו-560 ב-S, והוא משודך לתיבת ה-PDK המוכרת. גם כאן, האפשרות לתיבה ידנית נמחקה מהקטלוג. המאוץ ל-100 קמ"ש אורך 3.5 ו-3.2 שניות בהתאמה, בדרך ל-318 קמ"ש מרביים. בהשוואה לטורבו קבריולה הקודמת, תמצאו כאן תוספת של 30 כ"ס וקיזוז של 0.2 שניות בתאוצה. גם צריכת הדלק השתפרה ועומדת על 10.1 קילומטרים סבירים לכל ליטר, בנסיעה משולבת. פעולות הפתיחה והסגירה של הגג אורכות 13 שניות, וניתן לבצען גם בנסיעה במהירות של עד 50 קמ"ש.
על הניהוג ועל הדינאמיות אחראים, בין השאר, היגוי אחורי וספוילר קדמי חשמלי מחוכם – כפי שקיימים בגרסת הקופה וגם ב-GT3 הכמעט-ספרטנית.
עוד אחת לאוסף: פורשה 911 טורבו קבריולה
צילום: מנהל

פורשה תציג את הטורבו והטורבו S קבריולה בתערוכת לוס אנג'לס הקרובה, שתפתח שעריה ב-20 בנובמבר. השיווק שלה, באירופה לפחות, יחל עוד לפני סוף השנה. לגבי המחיר – זה כבר לא חדש שה-911 משחקת במגרש של הגדולים. מחירה של הטורבו קבריולה יעמוד באירופה על 174,500 יורו (כ-830,000 שקלים). עבור 40 הסוסים הנוספים של ה-S תשלמו לא פחות מ-208,000 יורו (כ-990,000 שקלים). מצד אחד, זה קרוב מאוד למתחרות צמודות כמו פרארי 458 ספיידר או מרצדס SLS רודסטר, ולא רחוק גם מאקזוטיות כמו מקלארן MP4-12C ספיידר. מצד שני, כנראה שה-911 לא נופלת מאף אחת מאלה בביצועים.