סיאט לאון החדשהלאחר ציפייה ארוכה יחסית, משיקה סיאט את הלאון החדשה עם מחירים תחרותיים למדי. המכונית הקומפקטית היא הראשונה של המותג הספרדי אשר מבוססת על פלטפורמת ה-MQB של קונצרן פולקסווגן, והיא חולקת אותה (בין השאר) עם הדור השביעי של הגולף.
סיאט לאון החדשה יוצאת לדרך המקומית עם שני סוגי מרכב – שלוש דלתות (בסיס גלגלים באורך 260 ס"מ) וחמש (264 ס"מ) – ובשתי רמות גימור – 'סטייל' ו-FR.

גרסת חמש הדלתות תשווק עם מנוע ה-TSI בנפח 1.2 ליטר המוכר (105 כ"ס). היא תוצע ברמת האבזור סטייל עם תיבה ידנית או עם תיבת DSG (בעלות 6 או 7 הילוכים בהתאמה) וביצועים טובים למדי (191 קמ"ש מרביים והאצה ל-100 ב-10.2 שניות לאוטומטית). כן תוצע גרסה זו עם מנוע ה-1.8 ליטר TSI, לו הספק של 180 כ"ס (224 קמ"ש, 7.1 שניות), ברמת הגימור הגבוהה. גרסת שלוש הדלתות, הספורטיבית יותר למראה, תוצע עם מנוע ה-1.4 ליטר 122 כ"ס (202 קמ"ש, 9.1 שניות) או עם ה-1.8 ורק ברמת הגימור FR.
סיאט לאון החדשה יוצאת לדרך בישראל
צילום: מנהל

שתי רמות הגימור כוללות חישוקים קלים, מערך שמע מקורי עם שליטה מההגה, חיישני תאורה וגשם, בקרת אקלים מפוצלת וצג מרכזי. רמת ה-FR כוללת גם גג נפתח, ריפוד עור משולב אלקנטרה, העברת הילוכים מההגה, חישוקים גדולים יותר (17 אינץ') ואפשרות בחירה במצבי הניהוג. כמו שראינו בפולקסווגן גולף החדשה ובסקודה אוקטביה, גם כאן קיימים הבדלים במערך המתלים האחורי בין הגרסאות החלשות יותר (קורת מתח ב-1.2 וב-1.4 ליטר) לחזקות (רב חיבורי ב-1.8).

מחירה של הלאון החדשה מתחיל ב-114,400 שקלים עבור גרסת ה-1.2 ליטר הידנית (חמש דלתות), כאשר הגרסה האוטומטית תעלה 123,400 תחרותיים למדי. בתקופת ההחדרה לשוק היא תוצע עם גג נפתח ללא תוספת תשלום. גרסת 3 הדלתות עם מנוע ה-1.4 ליטר תעלה 128,400 שקלים. הגרסאות הבכירות, שיצוידו במנוע ה-1.8 ליטר, יעלו 157,400 שקלים (3 דלתות) או 159,400 שקלים (5 דלתות) ובתקופה ההחדרה הן יכללו חבילת פנסי LED מלפנים ומאחור וחישוקי 18 אינץ'. במהלך השנה הבאה תצטרף להיצע גם גרסת 1.4 אוטומטית.

גל מזור, ראש מותג סיאט, מאמין שהלאון תמשיך את התנופה בה נמצא המותג בשנים האחרונות, ותעזור לה לטפס עוד מדרגה ברמת המכירות. כמו כן, הוא מצפה שבניגוד לעבר, הלאון תהפוך לשחקנית מהותית בתחום הקומפקטי. בסיאט מצפים להגיע לקצב מכירות של 1,000 מכוניות לשנה עם הדגם החדש.